واریز سود سهام عدالت از اول اسفند

سرویس: اقتصادیکد خبر: 315497|21:44 - 1400/11/25
نسخه چاپی
واریز سود سهام عدالت از اول اسفند
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت:‌ سود سهام عدالت از اول اسفندماه به حساب دارندگان واریز می‌شود.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 99 از اول اسفندماه به حساب مشمولان و دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود، گفت: سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم از فروش سهام خودداری کنند، چون شرط واریز سود این است که افراد تا اول اسفندماه سهامدار باشند و اگر در این مدت سهام خود را بفروشند، سود سهام به دارنده جدید تعلق می‌گیرد.

وی گفت:‌ در حال حاضر ارزش سهام عدالت به خاطر ریزش بازار به زیر قیمت اسمی قرار گرفته است، بنابراین اگر سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم بخواهند سهام خود را بفروشند، اولاً با حدود 50 درصد زیان می‌فروشند، ثانیاً از سود عملکرد سال 99 که در اسفندماه سال جاری واریز می‌شود، محروم می‌شوند.

به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، در حال حاضر به دلیل بلاتکلیفی بازارگردانی سهام عدالت و عدم برگزاری مجامع شرکت‌ها و عدم افزایش سرمایه شرکت‌ها، قیمت سهام عدالت به زیر ارزش اسمی افتاده است، اما این سهام واقعا از پرتفوی ارزنده برخوردار است و باید سهامداران عدالت آن را نگه دارند.

حیدری تأکید کرد:‌ سهام عدالت یک دارایی برای نگهداری است که از محل عایدی آن باید استفاده شود و نباید این سهام به قیمت پایین فروخته شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در مورد اینکه آیا برای دریافت سود سهام عدالت، افراد بایدسجامیشوند گفت: نیازی به هیچ اقدامی نیست و همان اطلاعات شماره حسابی که سالهای قبل به سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده یا کسانی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی شماره حساب اعلام کرده‌اند، سود آنها امسال به صورت متمرکز و از طریق سازمان خصوصی‌سازی واریز می‌شود و بنابراین نیاز به مراجعه به هیچ‌جایی نیست.

حیدری در مورد سود سهام عدالت متوفیان گفت: سود افراد فوت شده سهام عدالت در حساب‌شان باقی می‌ماند تا زمانی که تکلیف فوت‌شدگان کلاً روشن شود و انتقال قهری سهام برای ورثه انجام شود که در آن صورت هریک از ورثه به تناسب سهم خود، سود افراد متوفی را دریافت خواهند کرد. بنابراین برای سود افراد متوفی هم نیازی به مراجه به جایی نیست.

به گزارش فارس، پیش از این رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود که سود دارندگان سهام عدالت به ارزش اسمی 532 هزار تومانی بین 550 تا 600 هزار تومان است و سود سهام یک‌میلیون تومانی حدود دو برابر این رقم خواهد بود که از اول اسفند به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.در حال حاضر 49 میلیون سهامدار عدالت در کشور وجود دارد که 30 میلیون نفر روش مدیریت غیرمستقیم و 19 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم را برگزیده‌اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد