دود مشکلات اقتصادی کشور اول به چشم کارگران می‌رود

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 283756|14:10 - 1394/02/13
نسخه چاپی
 دود مشکلات اقتصادی کشور اول به چشم کارگران می‌رود

به گزارشامروله، 

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، از کار کارگران به عنوان کاری سخت و طاقت فرسا یاد کرد و افزود: اگرچه بار اصلی تولید و اقتصاد کشور بر دوش کارگران است، اما آنطور که باید مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و حتی برای تامین معیشت خود مشکل دارند.

وی افزود: حقوقی که کارگران دریافت می‌کنند کفاف هزینه‌های آنان را نمی‌دهد و گاهی به جز حقوق از بسیاری از مزایای دیگر هم محرومند، اما مجبورند برای گذران زندگی به هر کاری تن بدهند.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معضل بیکاری و کمبود شغل گریبان کارگران را نیز گرفته، یادآوری کرد: وقتی که تعداد شغل محدود است و تعداد کارگر زیاد، کارگران مجبورند با شرایط سخت و دستمزد و مزایای پایین‌تر کار کنند تا از رقابت حذف نشوند و بتوانند حداقل برای مدتی هم که شده کار داشته باشند.

به گفته مصری این شرایط در برخی موارد امکان سوءاستفاده کارفرمایان را نیز فراهم می‌کند و کارگران هم به دلیل ترس از دست دادن کار خود امکان شکایت ندارند.

وی با بیان اینکه عدم امنیت شغلی و تامین معیشت بهره‌وری کارگران را کم می‌کند، خاطرنشان کرد: این شرایط در نهایت به ضرر خود کارفرمایان و حتی اقتصاد و تولید کشور است.

این نماینده مجلس بیان کرد: تا زمانی که کشور مشکلات اقتصادی دارد، دود آن به چشم کارگران هم می‌رود.

مصری با انتقاد از مشکلاتی که پیش روی بخش تولید کشور است، تصریح کرد: وقتی که کالای خارجی بی‌رویه وارد کشور می‌شود و قاچاق کالا هم داریم دیگر تولیدکنندگان داخلی امکان رقابت ندارند و حذف می‌شوند و حاصل آن چیزی جز تعطیلی تولیدی‌ها و در نهایت تعدیل نیرو و بیکاری کارگران نیست.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مشکلات کارگران کمتر شود باید تولید را حمایت کنیم تا دیگر صنایع ما تعطیل و نیمه تعطیل نباشند و برای کارگران شغل به تعداد کافی وجود داشته باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد