دارابی:

استانی شدن انتخابات مجلس قربانی شدن شهر های کوچک را به دنبال خواهد داشت

سرویس: شهرستانکد خبر: 283775|14:52 - 1394/02/13
نسخه چاپی
استانی شدن انتخابات مجلس قربانی شدن شهر های کوچک را به دنبال خواهد داشت
پایگاه خبری امروله : یک استاد دانشگاه معتقد است: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی هزینه های ناتوانی مدیران وضعف عملکرد آنان بر مردم تحمیل خواهد شد.

" بهزاد دارابی " در گفتگو باامرولهاظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی بخشی از مظهر جمهوریت نظام اسلامی  و حاکمیت مردمی می باشد که تا کنون 9 مرحله این تمرین دمکراسی در حوزه مجلس شورای اسلامی انجام شده و فراز و فرودهای بسیاری نیز پشت سر گذاشته است.

 

وی در ادامه با اشاره به استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح دارای سوابق دیرین در مجالس سوم پنجم و ششم بوده و در مجلس نهم بصورت 2 شوری با اولویت بررسی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است  طبیعتا مانند هر طرح دیگر این نیز دارای نقاط قوت و ضعفی خواهد بود که با بررسی و رصد کردن توسط کارشناسان واهل فن. امید است با کمترین هزینه اجتماعی و سیاسی در عرصه اجتماعی پیاده سازی شده و نباید روند اصلاح و بازسازی آن طولانی گردد که شرایط جامعه ما به گونه ای نیست که زمان در آن به راحتی در زمین هزینه گردد.

 

دارابی با بیان اینکه هر طرح دارای نقاط مثبت و منفی می باشد تصریح کرد: از آنجاییکه زیر ساخت های استانی شدن انتخابات در عرصه دمکراسی مانند بروز و ظهور احزاب و ایفای نقش جدی آنان در مردم سالاری دینی آماده نبوده لذا به نظر میاید زمان مناسبی برای اجرای آن نباشد و از طرفی به نظر می اید تا این موضوع اتفاق نیافتد زمینه بروز و شکوفایی احزاب و حاکمیت پارلمانهای محلی به عنوان یک نیاز بسیار مهم برای اداره کشور احساس نخواهد شد فلذا باید این دو مهم در بررسی و اجرا به عنوان مکمل قویا مد نظر کارشناسان وصاحب نظران قرار گیرد.

 

استاد دانشگاه پیام نور و آزاد اسلامی واحد صحنه خاطر نشان کرد: در صورت استانی شدن و کاهش نظارت جدی نمایندگان استان بر شهرهای کوچک و محلات؛ تقریبا عملکرد مدیران شهرهای کوچک و روستاها و مناطق  از دید نماینده پوشیده خواهد شد و نوعی استبداد قدرت مسولان ایجاد شده و تا شکوفایی احزاب و قدرت گرفتن نقش نظارتی مردم در پارلمانهای محلی؛ هزینه های  ناتوانی مدیران و ضعف عملکرد آنان بر مردم تحمیل خواهد شد.

 

بهزاد دارابی تشریح کرد: نگاه نمایندگان منتخب پس از ملی نگری طبیعتا متوجه مراکز استان و مناطق پرجمعیت خواهد بود لذا احتمال قربانی شدن شهرها و مناطق کم جمعیت و کمتر توسعه یافته وجود داشته که باید از دید رس کارشناسان بررسی و تصویب طرح دور نباشد و برای آن چاره ای جدی داشته باشند.

 

این استاد دانشگاه در پایان گفت: در راستای مطالبات مقام معظم رهبری از مسولان انتظار است ارکان مهم دیگر کشور مانند شورای عالی امنیت ملی؛ مرکز پژوهشهای مجلس؛ قوه قضاییه؛ شورای محترم نگهبان سایر مراکز ذیربط با حساسیت خاص در میدان بوده و در بررسی و تصویب و اجرایی شدن انتخابات استانی با تمام توان موجبات رضایت خدای متعال و مردم نجیب و شرافتمند ایران اسلامی که تا کنون برای اعتلا و عزت این  نظام مقدس ومرز و بوم از هیچ حمایت وپشتیبانی دریغ ننموده اند را فراهم نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد