دلایل صداقت و عواقب بی صداقتی در زندگی مشترک

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 283783|16:21 - 1394/02/14
نسخه چاپی
دلایل صداقت و عواقب بی صداقتی در زندگی مشترک

به گزارشامروله، دو كاركرد مهم صداقت در زندگي مشترك عبارتند  از: اول، امكان سازگاري زن و شوهر را فراهم مي‌ آورد و دوم، فرصت شادكامي و سعادتمندي را به زن و شوهر مي ‌دهد. صداقت موجب مي ‌شود در صورتي كه زن يا شوهر در مورد مسأله‌اي تفاهم ندارند با طرح صادقانه آن در پي حل و برطرف ‌كردنش برآيند.

دلايل صداقت
-صداقت اصلی‌ترین ركن در زندگی مشترک هر انسانی است. صداقت ستون زندگي مشترك است و مي‌ دانيم اگر ستوني محكم و استوار نباشد، آن عمارت هر لحظه در معرض ريزش و فروپاشي قرار مي ‌گيرد.


- صداقت به سازگاري زن و شوهر كمك مي ‌كند، چرا كه باعث درك آنان از يكديگر مي ‌شود.


- صداقت به زندگي ما رنگ و بوي دوستي و محبت مي ‌بخشد.


- صداقت امكان كمك گرفتن و حمايت در مواقعي را كه به ياري ديگران نياز داريم افزايش مي ‌دهد. حتماً شما هم داستان چوپان دروغگو را شنيده‌ايد. اين داستان نمونه بارز بي ‌صداقتي و در نتيجه ياري نشدن در زمان بحران و ياري ‌خواهي است.


-صداقت موجب مي‌ شود تا رفتار همسران بيشتر از روي تعقل و تدبر صورت گيرد. در حقيقت، صداقت سبب مي‌ شود كه رفتار عاقلانه‌تري داشته باشيم. اگر بدانيم هر كاري كه مي‌ كنيم يا هر حرفي كه مي‌ زنيم زن يا شوهرمان به ياد خواهد سپرد، كمتر احتمال دارد دست به اعمال غيرمنطقي بزنيم.

- صداقت با خود پاداشی درون زاد به همراه دارد. ذهن در صلح با خود به آرامش می‌رسد، حتی اگر دلیل دیگری برای صادق بودن وجود نداشت همین یك فایده كفایت می‌كرد.

- عادتهای خوب سنگ بنای منش و اشتهار هستند و هیچ عادتی به اندازه صداقت نمی‌تواند روی منش و آبروی انسان تاثیر بگذارد. صداقت یكی از بزرگترین خصوصیات انسانی است.

- بی‌صداقتی روابط را متلاشی می‌كند و صداقت آن را به هم پیوند می‌زند. صداقت در حكم سیمانی است كه اشخاص را به هم جوش می‌دهد. بزرگترین ركن یك رابطه خوب اعتماد و اطمینان است. این موضوعی است كه در تمام زمینه‌های زندگی صدق می‌كند. دوستی، ازدواج، خانواده، كسب و كار، آموزش و مذهب و... صداقت و اعتماد و اطمینان فضایی ایجاد می‌كنند كه در آن روابط خوب می‌توانند رشد كنند.

- اگر نداشتن صداقت ریشه بسیاری از مسائل روانی ماست، صداقت منبع سلامت ذهنی و روانی است. وقتی صادق باشیم از احساس گناه، نگرانی و بسیاری از ناراحتی‌های ذهنی خلاص می‌شویم در این زمان است كه به حرمت نفس و اطمینان خاطر می‌رسیم.

كاركرد مهم صداقت در زندگي مشترك

بی‌صداقتی با همسر پیامدهای زیادی دارد.

 

دلایل عدم صداقت
- حمایت کردن
- خوب به نظر رسیدن
- احتناب از درد سر
- دروغ گوئی مادر زادی
 

عواقب بی‌صداقتی
بی‌صداقتی با همسر پیامدهای زیادی دارد، ولی می‌توان همه آنها را در دو گروه بزرگ جای داد: الف) موجب می‌شود یافتن راه‌حل برای مسائل زندگی سخت و گاه ناممكن شود. ب) از آنجا كه افراد در تشخیص برخورد غیرصادقانه شمی درونی دارند، بعداز پی بردن به چنین برخوردی، از خود مسائل غافل می‌شوند و بیشتر وقت و فكر و ذكرشان متوجه بی‌صداقتی همسر می‌شود كه این خود بسیار مخرب و فرساینده است.

گردآوری:بخش زناشویی بیتوته

منبع:
seminarema.com

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد