اظهارات مقامات آمریکایی را نباید جدی گرفت/ تیم مذاکره کننده پاسخ آمریکایی‌ها را بدهد

سرویس: سیاسیکد خبر: 283795|16:55 - 1394/02/14
نسخه چاپی

به گزارشامروله، 

منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجیخبرگزاری فارس، درباره اظهارت اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران و همچنین اظهارات جک لو وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم‌های اعمال شده علیه ایران گفت: باید اظهارات آمریکایی‌ها را شنید، ولی باور نکرد.

وی افزود: آنها برخی حرف‌ها مانند بازرسی ابدی از تاسیسات هسته‌ای ایران را عنوان می‌کنند که البته به هیچ وجه نمی‌توانند آن را اجرایی کنند، ولی اگر به میل آمریکایی‌ها باشد آنها حتی حاضر نیستند سر به تن جمهوری اسلامی باشد، ولی علیرغم میل آنها جمهوری اسلامی هر روز قوی‌تر و مقتدرتر می‌شود.

حقیقت‌پور اظهار داشت: هیچ گاه جزو برنامه‌های آمریکایی‌ها ساقط کردن صدام و تقدیم حکومت عراق به شیعیان نبوده است، ولی شرایط منطقه اراده آمریکایی‌ها را پس زده و شیعیان را قدرتمندتر کرده، در حالی که آنها نمی‌خواهند شرایط را درک کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها دوست نداشتند در سوریه مفتضح شوند، اظهار داشت: با زمین‌گیر شدن غرب، آمریکا و صهیونیست‌ها و مرتجعان منطقه در سوریه افتضاح به بار آوردند.

وی گفت: باید بین مانور قدرت و توان قدرت فرق قائل بود، زیرا مانور قدرت تظاهر به اقدام است و به هیچ وجه مشخص نیست که این مانور اجرایی می‌شود یا خیر؟

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین و سرعین در مجلس خاطرنشان کرد: حرف‌های آمریکایی‌ها را نباید جدی گرفت زیرا همه اینها مانوری است که در آن گاف سیاسی فراوانی وجود دارد.

حقیقت‌پور افزود: باید تیم مذاکره کننده ایرانی سخنان آمریکایی‌ها را پیگیری کند و پاسخ آنها را در میز مذاکره بدهد، ولی همواره ایران نشان داده پاسخ اصلی و نهایی را در صحنه می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: با سخنان رهبری و همچنین حضور پرشور مردم در روز راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس همه برنامه‌ریزی‌های غرب از هم فرو می‌پاشد.

وی در پایان تصریح کرد: مهم بازیگری در صحنه است و نه مانور قدرت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد