مسئول پژوهش شورای اسلامی شهر صحنه خبرداد

تعامل و همفکری اعضاء شورای اسلامی شهر صحنه در راستای خدمت به مردم

سرویس: شهرستانکد خبر: 283823|20:59 - 1394/02/14
نسخه چاپی
تعامل و همفکری اعضاء شورای اسلامی شهر صحنه در راستای خدمت به مردم
پایگاه خبری امروله : مسئول پژوهش شورای اسلامی شهر صحنه گفت: تعامل و همفکری در بین اعضاء بسیار قوی و محکم است بطوری که گامهای کل این مجموعه در راستای خدمت به مردم است.

به گزارشامروله،  سید علی اسرافیلی در پاسخ به این سوال که کارکرد شورا برای کشور به چه اندازه موثر بوده است عنوان کرد :

 

مدیریت شهری به عنوان یک رویکرد نوین در حل معضلات و مشکلات بوجود آمده که در جامعه نقش مهمی به عنوان حکومت محلی در عرصه زندگی شهری ایفا می کند. شوراهای شهر به عنوان یک عنصر از مدیریت شهری در اداره شهر ها نقش مهمی را عهده دار هستند.

 

وی با بیان اینکه تشکیل شورای اسلامی شهر ها می تواند نقطه عطفی برای مدیریت مشارکتی در کشورمان باشد تصریح کرد: شورای اسلامی شهر ها می بایست ابتدا از طریق مطالعه، پژوهش و تحقیق و بررسی های کارشناسی شده ظرفیت ها و زمینه های لازم جهت پیشرفت و آبادانی شهر ها شناسایی و سپس موانع و راهکاری قانونی را مشخص و بعد ساز و کار های ضروری را اتخاذ کند

 

شهردارها در کشورمان از چه مقدار توان و قدرت برخوردارند و شهردار های ایران با سایر کشورها دارای چه تفاوتی هایی می باشند؟

 

در اکثر کشور های جهان با توجه به اینکه تمامی مسئولیت های یک شهر بر عهده شهردار است، شهردار به عنوان بالاترین مقام شهری شناخته می شود ولی در کشور ما بدلیل عدم وجود مدیریت واحد شهری که بزرگترین نقطه تمایز با شهرداری های کشور های توسعه یافته می باشد این مسئله کاملا روشن و نمایان است.

 

میزان درامد یک شورای شهر چقد است؟

 

حقوق اعضای شورای شهر با توجه به بخشنامه های وزارت کشور و بسته به حقوق شهردار و تعداد اعضای شورا در هر شهرستان فرق دارد.

 

آیا در شورای شهر، به درآمد غیر متعارف اعضا برخورد کرده اید؟ یعنی شده برای شما پیشنهاد مالی در صورت تصویب فلان طرح و لایحه ارائه شده است؟

 

نظر به اینکه مردم فهیم شهرستان صحنه از دیر باز تا کنون در بین دیگر شهرهای استان دارای حرمت و جایگاه خاصی می باشند و همیشه از این شهر به عنوان مهد فرهنگ و هنر یاد شده در نتیجه طرح چنین مباحثی به هیچ وجه در فکر و اندیشه این مردمان شریف هیچگونه جایگاهی ندارد.

 

درآمد یک نماینده بیشتر است یا یک عضو شورا؟

 

وظایف و اختیارات و حوزه فعالیت نمایندگان شهرستان ها خیلی وسیعتر از شورا بوده و همچنین از نظر نظام اداری ، ساعت کاری این عزیزان به صورت تمام وقت است که طبیعتا می بایست تفاوتی وجود داشته باشد چرا که کار شورا یک کار تمام وقت به حساب نمی آید.

 

وضعیت کلی شورای اسلامی شهر صحنه چگونه است؟

 

به حول قوه الهی در شورا اسلامی شهر صحنه در بین اعضاء تعامل و همفکری خوبی وجود دارد و اختلاف نظر ها و سلیقه هایی هم که پیش می آید از روی حساسیت این عزیزان در راستای خدمت هرچه بهتر به مردم شهر صحنه است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد