توسط اداره تبلیغات اسلامی/

گفتمان دینی با موضوع عرفان‌های نو ظهور در اندیشه شهید مطهری در صحنه برگزار شد

سرویس: شهرستانکد خبر: 283896|16:55 - 1394/02/16
نسخه چاپی
 گفتمان دینی با موضوع عرفان‌های نو ظهور در اندیشه شهید مطهری در صحنه برگزار شد
پایگاه خبری امروله : به همت اداره تبلیغات اسلامی صحنه، گفتمان دینی با موضوع عرفان‌های نو ظهور در اندیشه شهید مطهری در حوزه علمیه برادران این شهرستان برگزار شد.

به گزارشامروله، به همت اداره تبلیغات اسلامی صحنه، گفتمان دینی با موضوع عرفان‌های نو ظهور در اندیشه شهید مطهری در حوزه علمیه برادران این شهرستان برگزار شد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام موسوی به‌عنوان استاد گفتمان طی سخنانی با اشاره به رشد سریع عرفان‌های نوظهور و تأثیرگذاری زیاد آنها بر ذهن افراد،‌ هدف آنها را اسلام ‌ستیزی عنوان کرد : حوزه‌های علمیه باید در کنار آموزش و پژوهش علوم دینی رسالت تعلیم و تربیت را به نحو احسن انجام دهند.

 

وی در ادامه اظهارداشت: رشد سریع عرفان‌‌های کاذب و تاثیرگذاری آنها به قدری است که بر ذهن قشر نوجوان و جوان اثر می‌گذارد و ضرورت ایجاب می‌کند که حوزه‌های علمیه شناخت لازم را در این زمینه به دست آورند.

 

وی تصریح کرد: به اعتقاد استاد مطهری دو بیماری که جامعه را تهدید می‌کند جمود و جهالت است و راه مقابله با این دو خطر بزرگ، تاکید بر تعقل و تفکر است و روش احیاءگرانه شهید مطهری بر پایه آسیب‌شناسی و آگاهی دادن از تحریفات و نیز ارائه راهکار برای فهم صحیح و منطبق با دین از هر مفهوم و موضوعی استوار است و این روش را می‌توان تقریبا در تمام آثار تالیفی و سخنرانی‌های ایشان مشاهده کرد.

 

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: مساله احیای تفکر دینی یکی از دغدغه‌های اصلی شهید مطهری در طول زندگی فکری این بزرگوار است.

 

درپایان گفتمان، حجت‌الاسلام موسوی به سوالات مطروحه در خصوص موضوع عنوان شده پاسخ داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد