تلاش حزب کارگر برای بیرون راندن کامرون از دفتر نخست‌وزیری تا جمعه شب

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 283944|15:02 - 1394/02/17
نسخه چاپی
تلاش حزب کارگر برای بیرون راندن کامرون از دفتر نخست‌وزیری تا جمعه شب
مشاوران رهبر حزب کارگر انگلیس فاش کردند که این حزب در حال تلاش برای بیرون کردن دیوید کامرون از دفتر نخست وزیری ۲۴ ساعت پس از پایان رای گیری است.

به گزارشامروله، به نقل از تلگراف، مشاوران ارشد اد میلیبند رهبر حزب کارگر انگلیس بر این باورند که کمتر از 24 ساعت پس از پایان رای گیری امروز پنج شنبه مشخص خواهد شد که آیا دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قادر به جلب حمایت کافی احزاب مختلف برای تشکیل دولت خواهد بود یا نه.

گزینه های پیش روی کامرون برای تشکیل دولت ائتلافی ظاهرا بسیار محدودتر از گزینه های میلیبند خواهد بود. کامرون رهبر حزب محافظه کار احتمالا تنها می تواند با حزب استقلال انگلیس و احتمالا لیبرال دموکرات ها برای تشکیل دولت ائتلافی رایزنی کند ولی میلیبند قادر است تا با لیبرال دموکرات ها، سبزها و حتی حزب ملی اسکاتلند، ائتلاف تشکیل دهد.

حزب کارگر انگلیس بر این باور است که وضعیت نخست وزیر بعدی این کشور خیلی زودتر از گمانه زنی های مطرح شده، مشخص خواهد شد.

نظرسنجی های اخیر انجام شده نشان می دهد که هیچ یک از دو حزب اصلی سیاسی انگلیس قادر نخواهد بود تا در انتخابات موفق به کسب اکثریت 650 کرسی پارلمانی شود.

انگلیس با یکی از غیر قابل پیش بینی ترین رای گیری ها در تاریخ معاصر خود روبرو شده است. دیوید کامرون قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، بر سر روابط لندن با بروکسل به خصوص مساله مهاجرت مجددا مذاکره کند و سپس همه پرسی را در سال 2017 میلادی برگزار نماید