نسخه چاپيارسال به دوستان ایران: اظهارات وزیر خارجه عربستان مردود و بر مبنای تحلیل‌های تکراری و بی‌فایده است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 283967|12:09 - 1394/02/18
نسخه چاپی
 نسخه چاپيارسال به دوستان ایران: اظهارات وزیر خارجه عربستان مردود و بر مبنای تحلیل‌های تکراری و بی‌فایده است

به گزارشامروله،مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اظهارات عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی درباره ایران طی کنفرانس مطبوعاتی با همتای آمریکایی در ریاض را مردود دانست و گفت: این اظهارات فرافکنی و مبتنی بر یک رشته تحلیل‌های تکراری و بی فایده است.

افخم افزود: مقام سعودی در حالی مدعی دخالت ایران در یمن است که بیش از چهل روز است کشور یمن برای تامین منافع ریاض و هم پیمانانش بی وقفه هدف حملات نظامی قرار دارد و با محاصره کامل زمینی، دریایی و هوایی به گروگان گرفته شده است.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد:‌ مردم یمن همانند همه ملت‌های مستقل اجازه دخالت در امورشان را تحت هیچ عنوانی به هیچ کشوری نخواهند داد.

افخم گفت: ایران در چارچوب اصول اسلامی و انسانی، پایان محاصره یمن و ارسال فوری کمک‌های انسان دوستانه برای جلوگیری از فاجعه انسانی در کشور مسلمان یمن را بسیار ضروری می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه گفت‌وگو بهترین راه برای پایان بحران و رسیدن به یک راه حل منطقی و پایدار است، اضافه کرد: ‌توقف عملیات نظامی علیه یمن و از سرگیری گفت‌وگوهای یمنی برای تشکیل دولت فراگیر، گام‌های فوری و اساسی برای حرکت در مسیر راهکار سیاسی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد