وجود 7000حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 284048|11:25 - 1394/02/21
نسخه چاپی
وجود 7000حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه

به گزارشامروله، کیاست امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، مقابله با چاه‌های غیرمجاز را یکی از مهمترین برنامه‌های مدیریت آب دانست و افزود: سال گذشته از حدود 3000 حلقه چاه استان بازدید انجام و با 43 مورد چاه که اضافه برداشت داشتند برخورد شد و در نتیجه آن از اضافه برداشت پنج میلیون مترمکعب آب در استان جلوگیری شد.

 

وی همچنین از تجهیز 195 چاه به کنتور هوشمند در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون حدود 1200 حلقه چاه استان به کنتور هوشمند مجهز هستند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه تعداد کل چاه‌های موجود در استان که مجاز هستند را 12 هزار حلقه دانست.

 

امیریان در خصوص مقابله با چاه‌های غیرمجاز نیز یادآوری کرد: سال گذشته بیش از 290 حلقه چاه غیرمجاز را پر کردیم که در مجموع 10 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب را در پی داشت.

 

وی همچنین از ضبط 94 دستگاه حفاری غیرمجاز در این مدت خبر داد.

 

به گفته این مسئول پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در کرمانشاه حدود 7000 حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که از این تعداد 2000 حلقه در بخش خانگی و 5000 حلقه در بخش کشاورزی است.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: امسال برخورد با چاه‌های غیرمجاز را با شدت بیشتری دنبال می‌کنیم و از اضافه برداشت‌ها هم جلوگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه هم‌اکنون نیز در اقدام برای مقابله با چاه‌های غیرمجاز جزء استان‌های پیشرو کشور هستیم.

 

امیریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 23 دشت در استان کرمانشاه، یادآوری کرد: از این تعداد پنج دشت ممنوعه است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد