هفت اثر طبیعی کرمانشاه ثبت ‌ملی شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284080|09:15 - 1394/02/22
نسخه چاپی
هفت اثر طبیعی کرمانشاه ثبت ‌ملی شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ثبت‌ملی شدن هفت اثر طبیعی کرمانشاه خبر داد.

به گزارشامروله، 

مهندس علی فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: در آخرین نشست تخصصی شورای عالی ثبت آثار تاریخی ایران، هفت اثر طبیعی دیگر از استان کرمانشاه در لیست میراث ملی ایرانیان جای گرفت.

 

وی افزود: سراب برناج، سراب فش، سراب گروس، سراب کنگرشاه، سراب گلویج، سراب گزنهله و سراب ماران هفت سراب استان کرمانشاه هستند که در لیست میراث ملی ایران قرار گرفتند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از لحاظ طبیعی یکی از منحصر به فردترین نقاط کشور است که قابلیت ثبت ملی کردن آثار طبیعی بسیار دیگری را هم دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از این نشست، 19 اثر میراث طبیعی از استان کرمانشاه به ثبت ملی رسیده بود که با احتساب این هفت اثر، تعداد آثار طبیعی ثبت ملی شده استان کرمانشاه به 26 مورد رسید.

 

فعله‌گری افزود: همچنین این استان دارای بیش از 4000 اثر تاریخی شناسایی شده است که همگی آنها قابلیت ثبت ملی شدن دارند و تاکنون بیش از 2200 مورد آنها ثبت ملی شده اند.

 

این مقام مسئول در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از سویی دیگر وجود یک اثر ثبت جهانی شده به نام کتیبه داریوش در بیستون، بیانگر پتانسیل ویژه این دیار از منظر گردشگری است.

 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: چند اثر تاریخی و طبیعی استان استان همچون تاق بستان، معبد آناهیتا، قلعه یزدگرد و غار قوری‌قلعه نیز قابلیت قرار گرفتن در لیست میراث جهانی یونسکو را دارند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد