توجه ویژه نشریات کرمانشاه به حواشی انتخاب شهردار/ روایتی از فانی نبودن معلمان/ نشریه کرمانشاهی از به هلاکت رساندن شورا توسط اعضای آن خبر داد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284082|14:42 - 1394/02/22
نسخه چاپی
توجه ویژه نشریات کرمانشاه به حواشی انتخاب شهردار/ روایتی از فانی نبودن معلمان/ نشریه کرمانشاهی از به هلاکت رساندن شورا توسط اعضای آن خبر داد
این شماره نقد و بررسی نشریات در شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نشریات منتشر شده در هفته های اول و دوم اردیبهشت ماه می پردازد.

به گزارشامروله، 

نقد و بررسی نشریات استان کرمانشاه/نشریات کرمانشاه هفته های اول و دوم اردیبهشت ماه را بیش از دیگر موضوعات به مسئله انتخاب شهردار کرمانشاه و طولانی شدن سیر این اقدام شورا پرداختند.

 

هفته نامه نقد حال در شماره 5 اردیبهشت ماه در صفحه اول خود موضوع انتخاب نشدن شهردار کرمانشاه در جلسه اول با"تیتر 7 بر 7 انتخاب در وقت اضافه"مورد توجه قرار داده است.

 

در بخشی از مطلب نقد حال آمده است: سخنگوي شوراي شهر در مصاحبه‌اي با اشاره به اينکه سرپرست شهرداري مي‌تواند تا ششم ماه نيز به امورات رسيدگي کند گفته بود: ناچارا ما با انتخاب سرپرست شهرداري و تعيين علي‌حيدر کرمي به اين سمت تاکنون به مدت دو ماه ، امورات شهرداري را به نحو احسن انجام داده‌، کما اينکه از عملکرد وي نيز رضايت کامل را داشته‌ايم.

 

سخنگوي شورا، فرصت سه‌ماهه قانوني سرپرست را بر چه مبنايي به شش‌ماه، ‌افزايش داده، مشخص نيست. هر چند قانون طي مراحلي امكان و اجازه‌ي تمديد سه‌ماهه سرپرستي را هم ديده است كه مراحلي دارد و ممكن است محقق نشود، علاوه بر فراموشي اين نكته قانوني! ‌موضوع قابل تامل در ماجراي سرپرستي اين است كه، علي‌حيدر كرمي بارها سرپرست شهرداري بوده است و نيرويي عملياتي و غيرسياسي است و مي‌توانست با عنايت به اينكه از بدنه‌ي شهرداري است،‌ تاثير بيشتري در مديريت شهري بگذارد، اما متاسفانه شورا از انتخاب او براي شهرداري تا‌بحال استقبال نكرده است.

 

 

هر چند فرصت سه ماهه انتخاب شهردار براي يک دوره ديگر قابل تمديد است اما انتظار مي‌رود نمايندگان مردم در شوراي اسلامي شهر به اتفاق نظر رسيده و هر چه زودتر نسبت به انتخاب فردي با توانمندي‌هاي مديريتي، اجرايي و علمي و البته مسلط بر نيازهاي شهري و رفاهي اعم از زيباسازي و اتمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام و ناقص شهر كرمانشاه، اقدام کنند.

 

موضوعي كه در خصوص شورا و انتخاب شهردار، افكار عمومي را متوجه خود كرده است، سپردن سرنوشت مديريت شهر به كساني است كه علي‌رغم تخصص، تعهد و تجربه اكثريت اعضاي شوراي اسلامي شهر كرمانشاه، چند نفر آنان با اتهامات مختلف، زنداني و هم‌اكنون با وثيقه آزاد هستند. اين شرايط و اتهامات رسيدگي‌نشده و بي‌پاسخ ديگر، اعتماد عمومي به شورا كه سرمايه‌ي اجتماعي است را خدشه‌دار نموده و اگر روند انتخاب شهردار بيش از اين سياسي و طولاني شود، بايد پذيرفت كه عزت و اعتبار اعضاي خردمند و متعهد شورا، قرباني سياسي‌كاري و اتهامات ديگر اعضاء شود.

 

نشریه ابوذر نیز در شماره 6 اردیبهشت ماه خود تیتری با عنوان "آیا جلسه انتخاب شهردار کرمانشاه 7 بر 7 انجام می شود یا در وقت اضافه"را به موضوع انتخاب شهردار اختصاص داده است.

 

 

این نشریه در مطلبی که در صفحه کرمانشاه خود نوشته، آورده است: آیا بهتر نیست به جای دسته بندی سفت و سخت 7-7 که شیب یک رای ممتنع عده ای را در سرازیری اقلیت میاندازد اندکیهم به حال و روز مردمی که قرار است به این دستگاه عریض و طویل مراجعه کنند و به عنوان بخشی از نظام حاکمیتی بدان بنگرند باشیم..

 

چه وقت لابی گری های شبانه و قسم دادن ها و هم پیمان شدن های مذموم جای خود را به تعهد، تخصص، تجربه و ... می دهد؟

 

و چه وقت قرار است به خاطر خدا هم که شده آقایان ذره ای از مواضع نه چندان حق خود عدول کنند و با کم کردن حواشی های مطروحه به فکر خدمت راستین و گره گشایی مشکلات خلق الله باشند؟

 

روزنامه باختر در شماره 6 اردیبهشت ماه خود یکی از تیترهای صفحه اول را به این موضوع اختصاص داد. این روزنامه در این مطلب از خواسته جمعی از مهندسان ساختمان عضو نظام مهندسی کرمانشاه نوشته است که خواستار انتخاب یک گزینه خوب برای مدیریت شهری هستند.

 

 

در بخشی از مطلبی که روزنامه باختر منتشر کرده بود، آمده است: در شرایطی که شورای شهر و مدیران ارشد استان در حال رایزنی و بررسی گزینه های مختلفی برای هدایت شهرداری کرمانشاه هستند، از گوشه و کنار نام های مختلفی به گوش می رسد که شنیدن برخی از آن ها برای کسانی که دغدغه زادگاهشان را می خورند مایه خوشحالی و امیدواری است چرا که برخی از اسامی مطرح شده در این خصوص با کوله باری از دانش و خوشنامی ناشی از سال ها تلاش و تحصیل علم و تجربه مدیریت موفق در سازمان های مختلف و به سرانجام رسانیدن پروژه های کلان عمرانی متعدد وارد این میدان شده اند و امید می رود با تکیه بر مسند شهرداری کرمانشاه بتوانند جانی تازه به رگ های بی رمق شهر ببخشند.

 

اما شنیدن نام برخی از کاندیداهای که عمده تجربیات آنها محدود به خدمت در ارگان های دیگر بوده است(که در جایگاه خود بسیار نیز محترم اند) یا برخی از آن ها که حضور پر شبهه شان در برخی نهادهای شهری یا هیات مدیره های سابق و فعلی برخی از سازمان های صنفی مطرح استان با اما و اگر ها و تخلف ها در این خصوص همراه بوده است و با تصمیمات و عملکرد ضعیف، غیرشفاف و غیر کارشناسی خود موجب نارضایتی در کرمانشاه و برانگیخته شدن موج اعتراضات شده است و نگرانی شدید شهروندان بخصوص مهندسان کرمانشاه است.

 

 

هفته نامه غربدر ستون طنز قهوه خانه در شماره 6 اردیبهشت ماه خود در مطلبی با عنوان سال همدلیلی نوشته است: چرا هفت عضو ذیل به آرش رضایی رای ندادند:

زرافشانی: دلیل اینکه رضایی با آرمان انقلاب همخوانی ندارد.

گوهری: چون زرافشانی گفته است رضایی با آرمان ها همخوانی ندارد.

ملکی: چون رضایی مورد حمایت موسوی اجاق است.

احسانی: چونکه هرچه خسروخوبان کند شیرین است.

شه پرست: چون آرش رضایی عموی خانم وی نیست.

مرادقلی: چونکه آرش رضایی عموی خانم شه پرست نیست.

جعفری: به دلیل اینکه آرش رضایی به تعبیر حاج خسرو با ارزش های انقلاب جور در نمی آید.

چرا هفت عضو زیر به دکتر شعبانی رای موافق ندادند:

مازیار رضایی: به دلیل اینکه شعبانی برادر وی نیست.

کامبیز غلامی: به دلیل اینکه برادر آرش رفیق وی است.

شیخ زین الدین: به دلیل اینکه کامبیز غلامی وکیل وی بوده است.

نبی کمری: به دلیل اینکه از قیافه زرافشانی خوشش نمی آید.

حیدریان: به دلیل اینکه رفیق زین الدین است.

موسوی اجاق: به دلیل اینکه مدتی است با ملکی آبش توی یک جوی نمی رود.

سالار احمد زاده: به دلیل اینکه قریب چند ماه است از خسرو خوبان بریده است.

چرا باقری رای ممتنع داد:  1 به دلیل اینکه نمی دانست کی به کی است! 2- به دلیل اینکه می خواست تک رای وی طلایی شود.

 

روزنامه نسیم غرب در یادداشت شماره 6 اردیبهشت خود با عنوان "شهرداری هم وزن بزرگترین شهرغرب انتخاب کنید!" آورده است: انتخاب شهردار کرمانشاه همچون همیشه چالشی پیش روی شورای اسلامی شهر کرمانشاه نهاده است. اینبار بالغ بر 20 گزینه از سوی اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در آخرین جلسه انتخاب شهردار کرمانشاه که یکشنبه هفته گذشته برگزار شد، یک رای ممتنع از پانزده رای شورا انتخاب آرش رضایی و شعبانی را 7-7 مساوی کرد تا یک هفته دیگر انتخاب شهردار کرمانشاه به تعویق افتد.

 

امروز و فردا نیز انتخاب شهردار در اتاق جلسات شورای شهر کرمانشاه دنبال خواهد شد و گزینه های نهای در کفه ترازوی شورا قرار می گیرند تا شهرداری متناسب وزن بزرگترین شهر نیمه غربی کشور انتخاب شود.

 

رزومه کاری و سوابق همه گزینه ها مشخص است و توانایی های هر یک برای تمامی اعضا محرز است لذا کش دادن انتخاب شهردار موجب خواهد شد تا شهرداری کرمانشاه نتواند فضای مناسب را برای همشهریان فراهم آورد. هر کدام از اعضا که انتخاب شود اعضای شورا باید تعامل خوبی با او داشته باشند و شهردار منتخب شورا باشد نه تنها کسانی که به او را داده اند.

 

امیدواریم شهرداری انتخاب شود که تاریخ انقضا حکم آن بتواند تا پایان دوره سکان شهر را در اختیار داشته باشد.

 

ادامه اختلافات شوراییان بر انتخاب شهردار در هفته های گذشته موجب شد، که روزنامه باختر تیتر اصلی خود را در 10 اردیبشت ماه به این موضوع اختصاص دهد و بنویسد:اختلاف اعضا، به هلاکت شورا منجر می شود.

 

 

 

سفر وزیر اقتصاد به کرمانشاه

 

هفته نامه آوای کرمانشاه در شماره 8 اردیبهشت ماه تیتر چراغ سبر وزیر اقتصاد به مطالبات کلان استان را به تیتر اصلی خود انتخاب کرده و در این مطلب نوشته است: سفر اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیئت همراه دستاوردهای ارزشمندی برای کرمانشاه در پی داشت. در این سفر مدیرت ارشد استان با رایزنی های فشرده ای که موراد انجام داد توانست موافقت وزیر را برای موارد مهمی همچون صدور مجوز انجام فعالیت های گمرکی و اعطای رویه های تجاری و مسافری در مرز سومار، آغاز به کر فعالیت های گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی اسلامی آباد غرب، صدور مجوز ترانزیت خروجی از مرز رسمی پرویز خان، اضافه نمودن گمرک کرمانشاه فهرست گمرکات تخصصی ترخیص خودرو، صدور مجوز انجام فعالیت تجاری فرودگاه کرمانشاه جهت انجام صادرات و واردات(کارگو)، ارتقای گمرک پرویز خان به سطح اداره کرل و همچنین اجازه شروع  فعالیت گمرکی منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین را کسب نماید.

 

 

روز معلم

 

هفته نامه صدای آزادی در شماره 6 اردیبهشت ماه تیتر اصلی را به موضوع روز معلم اختصاص داده و نوشته است: معلم فانی نیست.

 

در مطلب مرتبط با تیتر این هفته نامه آمده است: قرار است کدام معادله عوض شود؟ کدام مسئله حل شود؟ و کدام دریچه به روی معلم گشوده گردد؟ مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان من که از کوزه شکسته فانی آب می خورد با افتخار خبر بیات شده رتبه بندی معلمان را در حوالی روز معلم با آب و تاب به خورد مخاطب می دهد و رسانه اش هم این گون القا می کند که حقوق معلمان تا 600 هزار تومان اضافه می شود. اطرافیان می گویند: چرا این همه خبر درباره افزایش حقوق معلمان از تریبون ها اعلام می شود؟ با این وجود پس چرا ناراضی هستید؟ ما خبر اضافه شدن حقوق کارمندان دیگر را نمی شنویم و ...

 

قرار است کدام معادله عوض شود؟ آبا این که معلمان از کارمندان دیگر دولت زیادترند ، توجیه عقلانی دارد؟ راستی نادیده گرفتن حق این "گروه زیاد" و پاک کردن صورت مسئله در دراز مدت می تواند مشکلات را حل کند؟ واقعیت این است که در این سال ها معلم و مشکلات معیشتی اش نادیده گرفته شده است.

 

معلم از شعار خسته اس. از شعار زدگی خسته است.دنبال واقعیت ها می گردد. واقعیت هایی که از یک سو به معیشتش برسد و از سویی دیگر جایگاه دیروزینش را بیاید و این مسئله حل نخواهد شد مگر با تدبیر.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد