توافق با امتیاز دهی نقد و امتیاز گیری نسیه را نمی پذیریم/ مجلس پیرو نقشه راه رهبری در مذاکرات است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284085|14:46 - 1394/02/22
نسخه چاپی
توافق با امتیاز دهی نقد و امتیاز گیری نسیه را نمی پذیریم/ مجلس پیرو نقشه راه رهبری در مذاکرات است
نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت گفت: مجلس یک پارچه و یک صدا پیرو ولایت فقیه است و آن چیزی که مقام معظم رهبری فرمودند جامع، کامل و مشخص کننده راه مذاکره است بنابر این مذاکره با امتیاز دهی نقد و امتیاز گیری نسیه را نمی پذیریم.

به گزارشامروله، عبدالرضا مصری در گفتگو باریواربا اشاره به موضع مجلس در خصوص مذاکرات هسته ای اظهار داشت: مجلس یک پارچه و یک صدا پیرو ولایت فقیه است و آن چیزی که مقام معظم رهبری فرمودند جامع، کامل و مشخص کننده راه مذاکره است.

 

وی افزود: مذاکره ای پذیرفته می شود که همه حقوق ملت ایران و تعهدات ایران اسلامی و ۵+۱ یکجا در آن دیده شده باشد.

 

مصری تاکید کرد: توافقی که فقط ما به تعهداتمان عمل کنیم و غرب تعهداتش را به طور نسیه انجام دهد قطعا مورد پذیرش مجلس شورای اسلامی نخواهد بود.

 

مصری با اشاره به اینکه  جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات به تمامی تعهدات خود عمل کرده است، گفت: ما تا به حال با عمل به تعهدات خود این را ثابت کرده ایم ولی طرف غربی تاکنون یک قدم هم جلو نیامده است.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خاطر نشان کرد: تعهداتی می تواند مورد قبول مجلس و ملت اسلامی ما باشد که تمام منافع ما و منافع غرب به صورت برد برد و یک پارچه و یک جا در آن دیده شده باشد.

 

طرح کلیات و جزئیات یک بازی غربی است

 

عبدالرضا مصری در ادامه این گفتگو با تأکید بر اینکه مطرح کردن کلیات و جزئیات در مذاکرات یک بازی غربی است، ادامه داد: این یک بازی است که کلیات را از ما بپذیرند و تعهدات ما را مشمول کلیات کنند و تعهدات خودشان را به  جزئیات مربوط کنند.

 

وی گفت: اینها می خواهند ما تعهداتمان را عمل بکنیم تا بتوانند با مطرح کردن بحث روی جزئیات مذاکرات را طولانی تر کنند و قطعا هم به تعهدات خودشان عمل نخواهند کرد لذا تعهد جزعی و کلی معنا نمی‌دهد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: تعهد طرفین به صورت جامع و کامل چه جزئی و چه کلی باید در توافق نامه بیاید و گرنه توافق نامه ای که بخواهد چند بندی شود و سهم ما نقد و سهم آن ها قسطی باشد و معلوم هم نباشد که آیا  قسط هایشان  را بپردازند، این مورد پذیرش ما نیست.