تبهکار فراری، باند آدم‌ربایی و سرقت از زنان راه‌انداخته بود

سرویس: شهرستانکد خبر: 284096|09:26 - 1394/02/22
نسخه چاپی
تبهکار فراری، باند آدم‌ربایی و سرقت از زنان راه‌انداخته بود
عضو فراری باند سارقان مسلح که به‌صورت غیابی در دادگاه به ۱۲سال زندان محکوم شده بود، سردسته باندی بود که پس از ربودن زنان و دختران مسافر، با تهدید دست به سرقت اموالشان می‌زدند و آنها را از ماشین به بیرون پرتاب می‌کردند.

به گزارشامروله، اعضاي اين باند خانوادگي اوايل ارديبهشت‌ماه با شكايت زن جواني تحت تعقيب پليس كرمانشاه قرار گرفتند. شاكي كه به‌عنوان مسافر سوار يك تاكسي در كرمانشاه شده بود نمي‌دانست مرد راننده و سرنشين آن كه زن جواني بود نقشه شومي در سر دارند. وي در توضيح ماجرا گفت: صبح بود كه از خانه بيرون آمدم تا براي خريد به بازار بروم. درحالي‌كه كنار خيابان منتظر ماشين بودم يك تاكسي مقابلم توقف كرد. زني روي صندلي جلو نشسته بود و من به خيال اينكه مسافر است سوار ماشين شدم.

 

در بين راه اما متوجه شدم كه راننده مسير را اشتباهي مي‌رود. اعتراض كردم اما راننده درهاي ماشين را قفل و مرا تهديد به سكوت كرد.من كه به‌شدت وحشت كرده بودم با داد و فرياد از آنها خواستم رهايم كنند. اما يك دفعه راننده چاقويي به سمتم گرفت و تهديد كرد كه اگر سكوت نكنم مرا مي‌كشد. آنجا بودكه زن جواني كه روي صندلي جلو نشسته بود با تهديد از من خواست هرچه پول دارم را به همراه موبايلم در اختيارش قرار دهم. آنها به سمت حاشيه شهر كرمانشاه رفتند و همه طلاهايم را از دست و گردنم خارج كردند. بعد از سرقت نيز مرا از ماشين به بيرون پرتاب كردند. پس از آن به سختي خود را به كنار جاده رساندم و از خودروهاي عبوري درخواست كمك كردم.

 

 

  • شكايت‌هاي سريالي
  •  

با شكايت زن جوان، تيمي از مأموران مبارزه با سرقت و جرائم خشن با دستور سرهنگ مرزباني، رئيس پليس آگاهي استان كرمانشاه مأمور رسيدگي به اين پرونده شد. آنها درحالي‌كه سرگرم تحقيق براي شناسايي زورگيران مسلح بودند با 3شكايت مشابه ديگر روبه‌رو شدند. بررسي اظهارات شاكيان نشان مي‌داد كه آنها نيز هنگام سوار شدن به يك تاكسي كه علاوه بر راننده، زن جواني نيز سرنشين آن بوده در دام يك باند سرقت قرار گرفته و پس از انتقال به حاشيه شهر، همه اموالشان به سرقت رفته است. برخي از شاكيان مدعي بودند كه علاوه بر راننده و زن جوان، 2مرد ديگر هم روي صندلي عقب بودند كه مسلح به چاقو و قمه بودند.

 

 

  • سرقت تاكسي
  •  

شاكيان هنگامي كه متهمان، آنها را از ماشين به بيرون پرتاب كرده و پا به فرار گذاشته بودند توانسته بودند شماره پلاك تاكسي را يادداشت كنند. اين سرنخ كافي بود تا مأموران به استعلام خودرو بپردازند كه در تجسس‌ها مشخص شد اوايل ارديبهشت‌ماه خودروي تاكسي توسط متهمان در شهرستان صحنه سرقت شده است. به گفته راننده تاكسي يك زن و 3مرد به‌عنوان مسافر دربستي سوار خودروي وي شده و در بين راه با تهديد چاقو، تاكسي را به همراه مداركش دزديده بودند. شواهد حكايت از اين داشت كه آنها همان اعضاي باندي هستند كه در كرمانشاه دست به زورگيري از زنان مي‌زدند.

 

 

  • دستگيري
  •  

در گام بعدي، كارآگاهان با كمك زنان و راننده تاكسي به چهره‌نگاري متهمان پرداختند و در بررسي آلبوم مجرمان سابقه‌دار يكي از آنها به نام جعفر شناسايي شد. جعفر پيش از اين به اتهام سرقت دستگير شده و به زندان رفته بود. او اما بعد از آزادي وارد يك باند بزرگ زورگيري شده بود كه سال قبل همه اعضاي آن دستگير شده بودند به جز جعفر.

 

وي كه تنها فراري باند بود بعد از دستگيري همدستانش زندگي مخفيانه‌اي در پيش گرفت و اين در حالي بود كه دادگاه او را غيابي محاكمه و به 12سال حبس محكوم كرده بود. با اين سرنخ، مأموران پليس آگاهي استان كرمانشاه به اقدامات اطلاعاتي دست زدند تا اينكه مخفيگاه متهم تحت تعقيب و همدستانش را شناسايي كردند. آنها سرانجام چهارشنبه شب در عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند.

 

اعضاي اين باند كه همگي از بستگان هم هستند، در بازجويي‌ها به زورگيري مسلحانه از زنان و سرقت تاكسي با تهديد چاقو اقرار كردند. جعفر، سردسته باند كه جواني ورزشكار است مدعي شد كه با انگيزه پولدار شدن به همراه همسر، برادرزن و پسرخاله‌اش دست به سرقت تاكسي و زورگيري از مسافران زن زده است. همسر متهم كه حاضر به همكاري با او شده بود نيز اقرار كرد كه بعد از چند سرقت، او راهي استان البرز شده و طلاها را در يك طلافروشي در كرج مي‌فروخت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد