حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید (مهر امام رضا (ع) سابق) و تداعی نگرانی وزیر کشور از ورود پولهای کثیف به انتخابات

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 284106|11:04 - 1394/02/23
نسخه چاپی
 حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید (مهر امام رضا (ع) سابق) و تداعی نگرانی وزیر کشور از ورود پولهای کثیف به انتخابات

به گزارشامروله، به نقل از  سرویس سیاسیشبکه اطلاع رسانی مرصاد، حزب اعتدال و توسعه که بعد از ظهر جمعه هفته گذشته 18 اردیبهشت ماه سال جاری در کرمانشاه با حضور سوال برانگیز وزیر ارتباطات (از اعضای شورای مرکزی حزب) همایشی را برگزار کرد،یک جلسه مخفیانه و چراغ خاموش را نیز صبح همان روز تشکیل داد.

 

مشروح وقایع جلسه علنی بعد از را ازاینجابخوانید

 

اما جلسه مخفیانه صبح جمعه که قبل از همایش علنی بعد از ظهر همان روز  با حضور نمایندگان حزب اعتدال و توسعه از استانهای غربی ازجمله کردستان، ایلام، همدان، آذربایجان غربی، لرستان و ... برگزار شد حاوی سخنان جالب توجهی در خصوص استراتژی این حزب و انتخابات آینده بود.

 

حضور برخی از مجریان انتخابات و دستگاه های خدمات رسان

 

در این نشست همچنین با کمال تعجب برخی از مدیران اجرایی استان کرمانشاه که مجری انتخابات آینده نیز هستند حضور داشتند.

 

مدیران برخی از دستگاه های خدمات رسان در این نشست حضور پیدا کردند که البته در مورد ابعاد مختلف این حضور و ضرورت ورود وزارت کشور برای رسیدگی به این مباحثدر مطالب بعدی بیشتر سخن گفته خواهد شد.

 

همچنین سخنان تعجب برانگیز و ساختار شکنانه برخی از اعضای مرکزی این حزب در جلسه مخفیانه صبح جمعه که در گفتگوی مرصاد با یکی از میهمانان این نشست از مرکز کشور مطرح شده است نیز به زودی مطالب قابل توجهی منتشر می شود.

 

اما موضوع قابل تأمل دیگر حضور مدیران کشوری برخی از صندوق های مالی است که شرکت آنها در جلسات انتخاباتی این حزب دولتی نگرانی هایی را به دنبال خواهد داشت.

 

صندوق مهر امام رضا (ع) که در دولت گذشته با هدف اعطای وامهای قرض الحسنه به کارآفرینان، زوجهای جوان و... تأسیس شد در دولت اعتدال با حذف نام امام رضا(ع) به صندوق کار آفرینی امید تغییر نام داد.

 

اما به نظر نمی آمد که این تغییر نام به تغییر روند نیز بیانجامد.

 

اصغر نورالله زاده که در آذر ماه سال 92با حکم رئیس جمهور، سرپرست صندوق مهر امام رضا(ع) شد میهمان ویژه جلسه انتخاباتی و مخفیانه حزب اعتدال و توسعه درکرمانشاه بود.

 

باید این سوال را پرسید که حضور این مسئول صندوق مالی در یک نشست انتخاباتی استانی چه توجیهی دارد؟ آیا می توان مانع تشکیک افکار عمومی در این موضوع و طرح این سوال شد که آیا این صندوق پشتیبان مالی انتخاباتی حزب دولتی اعتدال و توسعه دولتی هاست؟

 

سخنان وزیرکشور در خصوص ممانعت از ورود منابع پولی دولتی و یا بیت المال به انتخابات که رحمانی فضلی از آن تحت عنوان پول کثیف یاد کرد نشان از حساسیت بالای وی در این زمینه است.

 

حساسیتی که می بایست در خصوص جلساتی که با اعتبار حضور وزیر و مسئولین کشوری ولی دور از چشم پایتخت در کرمانشاه برگزار می شود نیز اعمال شود.

 

این حساسیت بخصوص باید در مورد احزابی که در طول 20 سال گذشته همواره شاهد شکست های پیاپی بوده اند بیش از پیش اعمال شود چرا که احتمالا تشنگی پیروزی در انتخابات و البته شیوه فکری آنها در توجیه وسیله توسط هدف می تواند منشأ بروز مشکلاتی باشد.

 

اعتدال و توسعه از کجا آمد؟

 

حزب اعتدال توسعه که همان برادر دو قولوی حزب کار گزاران است  در سال ۱۳۷۸ به رهبری حسن روحانی تأسیس شد.

 

اعضای اصلی این حزب محمدباقر نوبخت، محمدرضا نعمت‌زاده، اکبر ترکان،فاطمه هاشمی رفسنجانی،محمود واعظی(که در کرمانشاه حاضر شد)، حسین موسویان، سید احمد زرهانی، مرتضی محمدخان،مجید قاسمی، صلاح‌الدین دلشاد، محمد حسن تولایی و زهرا پیشگاهی‌فرد هستند.

 

چهره‌های مذکور پاییز سال ۱۳۷۸ پس از دیدار با آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی و مشورت با وی بر عملی‌کردن تصمیم‌شان جدی‌تر شدند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار گفته بود: "اداره کشور با یک جناح فاجعه است و در عوض همه نیروهای معتدل در دو جناح باید متحد شوند تا توسعه سیاسی- اقتصادی را به پیش برند و ستون‌های نظام را تقویت کنند." به گفته سید حسین موسویان از بنیانگذران حزب اعتدال و توسعه طبق توصیه رفسنجانی، بهترین گزینه برای رهبری حزب، حسن روحانی بود.

 

هاشمی این سخنان را در دوره‌ای ابراز کرد که از یک سوی حزب کارگزاران سازندگی، دوران افول خود را طی می‌کرد و از سوی دیگر میدان، تندروهای نزدیک به جریان دوم خرداد، در روزنامه هایشان، شدیدترین حملات را علیه هاشمی رفسنجانی صورت می‌دادند. حضور فاطمه هاشمی رفسنجانی در شورای مرکزی حزب، خود گویای میزان اعتقاد هاشمی به تأسیس چنین حزبی بود.

 

بنیانگذاران حزب، پس از مشورت با هاشمی با حسن روحانی هم مشورت کردند و وی از این تصمیم بسیار استقبال کرد. درنهایت در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۷۸-۷۹)، این حزب رسماً تشکیل و محمدباقر نوبخت به عنوان دبیر کل آن انتخاب شد. حسن روحانی از همان ابتدای تشکیل حزب در بیشتر جلسات شورای مرکزی شرکت می‌کرد.

 

در اولین گنگره حزب که بهمن ماه سال ۱۳۸۲ برگزار شد، کاظم جلالی (نماینده شهرود)، حمیدرضا حاجی‌بابایی (نماینده همدان)، مرتضی بانک، غلامعلی دهقان و حمیدرضایی قلعه به عضویت شورای مرکزی درآمدند.

 

البته، کاظم جلالی و حمیدرضا حاجی‌بابایی پس از کمتر از ۴ سال از حزب کناره‌گیری کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد