پاکزاد :

شهرستان صحنه 24 بیمار صعب العلاج دارد

سرویس: شهرستانکد خبر: 284163|23:28 - 1394/02/24
نسخه چاپی
شهرستان صحنه 24 بیمار صعب العلاج دارد
پایگاه خبری امروله : رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه گفت: سبک های غلط زندگی امروزی سبب بروز انواع بیماری های صعب العلاج در جامعه شده است.

" دکتر پیمان پاکزاد " در گفتگو با امروله عنوان کرد : بیماری های مزمن و صعب العلاج یکی از معضلات جامعه بشری  است که جهان امروز به دلیل تغییر سبک های زندگی  صحیح با روند افزایشی این نوع از بیماری ها روبرو است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بیماری های صعب العلاج به دو دسته مسری و غیر مسری تقسیم می شوند تصریح کرد : سیستم خدمات بهداشتی در قبال این نوع بیماران دو روش را می تواند اجرا کند. در روش اول پیشگیری و آگاهی بخشی به افراد جامعه برای در امان ماندن از این بیماری ها است و روش دوم تاخیر در روند پیشرفت بیماری است.

 

 

دکتر پاکزاد تصریح کرد :بیماری هایی مسری  که ما امروز به عنوان بیماری صعب العلاج با آن ها رو برو هستیم ایدز و سه نوع هپاتیت است و در مقابل آن بیماری های غیر مسری شامل بیماری های قلبی و عروقی ، سرطان  ، دیابت ، اختلالات عصبی ، اعتیاد و ... می باشد.

 

 

این مسئول با بیان اینکه در وزارت بهداشت دو حوزه در رابطه با این نوع بیماری ها فعال  می باشندگفت:در سال 93  در  شهرستان صحنه ما 10 نفر بیمار سرطانی داشته ایم ، 3 نفر بیمار مبتلا به هپاتیتBو 1 نفر هپاتیتC ، 10 نفر مسلول (مبتلا به بیماری سل)

 

 

پیمان پاکزاد خاطر نشان کرد :ما ارتباطی با بنیاد خیریه مهرآیینان  (انجمن بیماری سرطان) و در این طرح هدف ما راه اندازی مرکزی برای افرادی است که در آینده به سرطان مبتلا می شوند که امیدواریم هیچ کس به این بیماری مبتلا نشوند.

 

 

وی تاکید کرد :در بحث پیشگیری اگر مشکلات نیروی انسانی و سخت افزار ما برطرف شود بحث آموزش را خواهیم داشت در این زمینه در حال حاضر مواردی را در بحث تغذیه  آموزش داده ایم.

 

 

پاکزاد تشریح کرد :بیماری های سرطانی عمدتا در دو قشر از جامعه شیوع بیشتری دارد که عبارتند از : کودکان  و  افراد بزرگ سال . اما در کل بیماری های صعب العلاج از الگوی خاصی پیروی نمی کنند و تمام افراد جامعه  در معرض تهدید این بیماری ها هستند.

 

 

رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه  در پایان گفت: طرح تحول نظام سلامت به واقع یک راه گشای خوب است علی رغم  تمام انتقاداتی که نسبت به این طرح و جود دارد این طرح گامی موثر برای رفاه مردم در بحث بهداشت و درمان بود.در این طرح افراد بیمار مبتلا به بیماری های صعب العلاج می توانند با ثبت نام در سامانه به راحتی به داروهای مورد نیاز خود دست پیدا کنند.