بازدید استاندار کرمانشاه از پروژه های ورزشی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284185|21:38 - 1394/02/25
نسخه چاپی
بازدید استاندار کرمانشاه از پروژه های ورزشی

به گزارشامروله،  جعفر همتی مشاور عالی استاندار کرمانشاه و مجتبی جوهری مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در این بازدید رضایی بابادی را همراهی می کردند.

ورزشگاه 15 هزار نفری، امکانات ورزشی بوستان شاهد، سایت قایقرانی در جوار رودخانه قره سو، سالن های تیراندازی، مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) و دهکده المپیک از جمله مکان هایی بود که امروز مورد بازدید استاندار کرمانشاه قرار گرفت.



** ورزشگاه 15 هزار نفری کرمانشاه



ورزشگاه کرمانشاه اگر چه سال گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار کرمانشاه بعد از 10 سال به بهره برداری رسید ولی هم اکنون به دلیل برخی مشکلات مورد استفاده قرار نمی گیرد.

گفته می شود شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان این ورزشگاه را به دلیل برخی نواقص آن هنوز از پیمانکار تحویل نگرفته است.

برای ساخت این ورزشگاه 250 میلیاد ریال اعتبار ملی هزینه شده است.

استاندار کرمانشاه در بازدید از این ورزشگاه تاکید کرد امور باقی مانده آن هرچه زودتر باید انجام شود تا مورد استفاده ورزشکاران استان قرار گیرد.

رضایی بابادی همچنین از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست محوطه اطراف ورزشگاه را درخت کاری کرده و در برخی از زمین های خالی آن برای استفاده ورزش های دیگری همچون اسکیت مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه اعلام کرد هیات های ورزشی استان کرمانشاه با توجه به فضای مناسبی که در ورزشگاه جدید وجود دارد می توانند از مجموعه ورزشگاه آزادی به این محل انتقال پیدا کنند.



** سایت قایقرانی حاشیه رودخانه قره سو



بازدید از سایت قایقرانی رودخانه قره سو در بخش شمالی ورزشگاه 15 خرداد از دیگر برنامه های استاندار کرمانشاه بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: با توجه به جایگاه ممتاز قایقرانان کرمانشاه در سطح کشور و ملی 10 قایق وِیژه مسابقات قهرمانی برای استفاده در سایت قایقرانی جوار ورزشگاه خریداری شده است.

مجتبی جوهری افزود: علاوه بر ساماندهی محل سایت قایقرانی نیاز است که اسکله آن هم ساخته شود.

وی همچنین با توجه به پتانسیل های آبی شهرهای سنقروکلیایی، اسلام آبادغرب و گیلانغرب گفت: در تلاشیم ورزش های آبی را در این شهرستان ها رواج دهیم و زمینه را برای اردوهای تیم های ملی کشور در کرمانشاه فراهم آوریم.



** سالن های تیراندازی



استاندار کرمانشاه امروز همچنین از چند سالن تیراندازی در جوار ورزشگاه 15 هزار نفری و در مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) کرمانشاه بازدید کرد.

سالن تیراندازی ورزشگاه 15 هزار نفری هم اکنون مورد استفاده ورزشکاران قرار می گیرد ولی سالن های تیراندازی مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) تکمیل و تجهیز نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه گفت: بیش از200 تیرانداز هم اکنون از سالن تیراندازی ورزشگاه 15خرداد استفاده می کنند و سال گذشته سه نفر از تیراندازان کرمانشاه به اردوی تیم ملی دعوت شده اند.

جوهری در خصوص سه سالن تیراندازی مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) نیز گفت: این سالن ها هشت سال است که به حال خود رها شده اند و برای تکمیل و تجهیز آنها به پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: برای تجهیز این سالن های تیراندازی سالهاست هشت میلیارد ریال تجهیزات خریداری شده که تاکنون بلااستفاده مانده است.



** مجمتع فرهنگی و ورزشی بانوان در بوستان شاهد احداث می شود



استاندار کرمانشاه در بازدید از بوستان شاهد با توجه به ظرفیت مناسب آن بر ایجاد مجموعه فرهنگی و ورزشی برای بانوان کرمانشاه تاکید کرد.

رضایی بابادی افزود: با توجه به فضای مناسبی که در این بوستان وجود دارد می توان در آن رشته های ورزشی فوتبال، اسکیت، دوچرخه سواری و جاده سلامتی را برای بانوان با همکاری شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان راه اندازی کرد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد مکانهایی که مورد استفاده بانوان ورزشکار قرار می گیرد بخوبی محصور می شود تا ورزشکاران خانم با خیالی آسوده از این فضاها استفاده کنند.



** ایجاد ظرفیت های جدید ورزشی و تفریحی در دهکده المپیک کرمانشاه



دهکده المپیک کرمانشاه با 140 هکتار مساحت آخرین مکانی بود که امروز مورد بازدید استانداری کرمانشاه قرار گرفت.

در این دهکده هم اکنون سرسرای ورزشی شش هزار نفری و سالن استخر شنای قهرمانی کشور با استفاده از اعتبارات ملی در دست احداث است.

در این دهکده فضاهای زیادی وجود دارد که می توان از آن برای احداث امکانات ورزشی و برگزاری اردوهای ورزشی و تفریحی ورزشکاران و دانش آموزان استفاده کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه در این بازدید اعلام کرد بخشی از محوطه دهکده المپیک به ورزش های ساحلی فوتبال، والیبال، هندبال و کبدی اختصاص یافته است.

جوهری افزود: تلاش می کنیم با خرید ماسه بادی از شمال و یا جنوب کشور این ورزش ها را امسال در دهکده المپیک راه اندازی کنیم.

وی گفت: برای آماده سازی زمین ورزش های ساحلی در سال جاری یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و برای فنس کشی اطراف آن و احداث جایگاه تماشاچی هم در سال آینده به اعتبار نیاز داریم.

استاندار کرمانشاه ضمن قول مساعد همکاری برای تکمیل این مجموعه ورزشی از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست هر چه زودتر ورزش های ساحلی را در سال جاری فعال کند.



** دهکده المپیک کرمانشاه آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی است



استاندار کرمانشاه در پایان بازدید امروز خود در مصاحبه با خبرنگاران ایرنا و واحد مرکزی خبر گفت: با توجه به مساحت و ظرفیت های خوبی که در دهکده المپیک وجود دارد آمادگی این را داریم که بخشی از این مجموعه را به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار کنیم.

رضایی بابادی از مدیرکل ورزش و و جوانان استان خواست تا با آگهی عمومی این قضیه در نشریات زمینه مشارکت بخش خصوصی را در اجرا و بهره برداری از امکانات ورزشی دهکده المپیک فراهم آورد.

وی اظهار کرد: با توجه به فضای دهکده المپیک می توان از این مجموعه برای گسترش ورزش های ساحلی، فوتبال، تیراندازی و اردوگاه دانش آموزی نیز استفاده کرد.

استاندار کرمانشاه در بازدید از بوستان شاهد نیز با اشاره به تعداد زیاد بانوان ورزشکار استان که در سطح ملی و جهانی درخشیده اند بر احداث یک مجموعه فرهنگی و ورزشی برای آنها در بوستان شاهد تاکید کرد.

وی گفت: امکانات و زیرساخت های خوبی در بوستان شاهد وجود دارد که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و شورای شهر می توان از آن ها برای بانوان بخوبی استفاده کرد.

8066