10 هزار تن ریل برای راه‌آهن ملایر-کرمانشاه خریداری شده است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284226|10:16 - 1394/02/27
نسخه چاپی
10 هزار تن ریل برای راه‌آهن ملایر-کرمانشاه خریداری شده است

به گزارشامروله، 

مهندس مجتبی نیک‌کردار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه راه‌آهن به دغدغه اصلی مردم و استانداری کرمانشاه تبدیل شده، گفت: سال گذشته سعی کردیم تا با آمدن هر مسئول کشوری به استان موضوع راه‌آهن را مطرح کرده و بخشی از مشکلات این پروژه را رفع کنیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با وعده مسئولین بودجه امسال راه‌آهن غرب کشور که پیش از این قرار بود 150 میلیارد تومان باشد، 168 میلیارد تومان تعیین شد.

نیک‌کردار افزود: همچنین دولت مصوب کرده تا 110 میلیون یورو فاینانس به پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه داده شود و 320 میلیون یورو فاینانس نیز برای مسیر کرمانشاه-خسروی مصوب کرده است.

وی در خصوص روند پیشرفت پروژه راه‌آهن غرب کشور اظهار کرد: خوشبختانه درمسیر ملایر-کرمانشاه مشکلی در بحث زیرسازی نداریم و از مسیر ملایر تا کرمانشاه زیرسازی انجام شده و فقط مقداری ریزه‌کاری مانده که آن هم در اجرای روسازی پروژه مشکلی ایجاد نمی‌کند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، گفت: در حال حاضر 45 کیلومتر از مسیر راه‌آهن ملایر-کرمانشاه از سمت ملایر ریل‌گذاری شده است.

نیک‌کردار با اشاره به خریداری 10 هزار تن ریل برای ریل‌گذاری این مسیر، اظهار کرد: از این میزان هفت هزار تن ریل تحویل شده و سه هزار تن دیگر نیز در راه است که این میزان ریل، 80 کیلومتر ریل‌گذاری مسیر را تکمیل می‌کند.

وی طول مسیر راه آهن ملایر-کرمانشاه را 176 کیلومتر اعلام و تصریح کرد: برای تکمیل این مسیر به 16 هزار تن ریل دیگر نیاز است که برای برگزاری مناقصه خرید آن باید تامین اعتبار صورت گیرد که مسئولین کشوری وعده داده‌اند این اعتبار را تامین کنند.

نیک‌کردار با بیان اینکه قرار است یک فاینانسور چینی وارد کار پروژه راه‌آهن غرب کشور شود، گفت: قطعا با نهایی‌شدن مذاکره با این فاینانسور مشکلات اعتباری پروژه حل خواهد شد.

وی در خصوص ایستگاه‌های راه‌آهن کرمانشاه نیز گفت: دو ایستگاه "فیروزان" و "کرمانشاه در حال حاضر در حال ساخت است که  امیدواریم کار ساخت این دو ایستگاه نیز همزمان با پیشرفت پروژه و تا رسیدن قطار تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با توجه به وعده‌ای که پیمانکاران پروژه داده‌اند قطار تا پایان سال مالی 1394 به کرمانشاه برسد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص مشکلات راه‌آهن کرمانشاه-خسروی نیز اظهار کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء بعنوان پیمانکار این پروژه در بحث طراحی، اجرا و خرید ریل با قیمت  مقطوع وارد کار شده بود و با افزایش دلار از نظر مالی به مشکل برخورد و ادامه کار با ضرر برای این پیمانکار همراه بود.

نیک‌کردار افزود: خوشبختانه این مسئله در وزارت راه و شهرسازی مطرح شده و قرار شد قیمت‌ها تعدیل شده و پیمانکار با قیمت جدید کار را ادامه دهد که امیدواریم با رفع این مشکل در آینده نزدیک کار ساخت راه‌آهن در این مسیر دوباره از سر گرفته شود و راه‌آهن کرمانشاه-خسروی نیز ظرف دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد