فریاد بی‌صدای بزآب؛

کوهی در کنگاور که هر روز کوتاه تر می شود/ داستان غم انگیز تخریب منابع طبیعی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284234|22:25 - 1394/02/27
نسخه چاپی
کوهی در کنگاور که هر روز کوتاه تر می شود/ داستان غم انگیز تخریب منابع طبیعی
فریاد بی صدای کوه بزآب که در غرب شهرستان کنگاور قرار دارد این روزها به جایی نمی رسد و تخریب کنندگان محیط زیست همچنان به جانش افتاده اند.

به گزارشامروله، به نقل از آفتاب کنگاور، بزآب دومین کوه مرتفع در غرب شهرستان کنگاور که با ارتفاع 2300 متری در این شهرستان خودنمایی می کند، پوشش گیاهی غنی و دارویی کم یابی دارد.

 

روس ها در جنگ جهانی اول از این کوه به عنوان مکانی برای دیدبانی استفاده می کردند و سنگر های برجای مانده از آنها بر پیکر این کوه گواه این مسئله است.

 

با این وجود اخیرا این کوه به واسطه فعالیت یک معدن در حال تخریب است. ضربه زنندگان به کوه آنچنان به پیکر این کوه ضربه می زنندکه در آینده نه چندان دور گرد و خاک بر جای مانده تنها یادگار از بین رفته کوه بزآب برای طبیعت کنگاور باشد.

 

 

 رحیمی یکی از ساکنان روستای کریم آباد شهرستان کنگاور که در نزدیکی این معدن سکونت دارد در گفتگو با خبرنگارآفتاب کنگاوراظهار داشت: کوه بزآب دومین کوه شهرستان کنگاور است که دارای پوشش گیاهی مناسب، طبیعتی زیبا و سرشار از گیاهان دارویی چون آویشن است.

 

وی افزود: این منطقه دارای ارتفاعات مناسبی برای صعود کوهنوردان نیز است که از این جنبه نیز این کوه را حائز اهمیت می کند.

 

 

 

رحیمی گفت: اما امروز عده ای به جان کوه بزآب افتاده اند و در حال تخریب آن هستند. می توان گفت بزآب به منبع درآمدی برای افراد سود جو تبدیل شده است.

 

اداره منابع طبیعی: مسئولیتی در قبال این مسئله نداریم!

 

محمد افشاری مقدم مسول اداره منابع طبیعی شهرستان کنگاور در گفتگو با خبرنگارآفتاب کنگاوراظهار داشت: مجوزه های صادر شده مربوط به سال های قبل است و دیگر هیچ مجوزی صادر نمی شود و ما نمی توانیم جلوی کار آنها را بگیریم.

 

وی افزود: مجوز از طریق صنایع و معادن استان صادر شده است و ما هیچ گونه مسولیتی نداریم.

 

افشاری گفت: کوه بزآب شهرستان کنگاور دارای پوشش از نوع درجه 3 است یعنی هیچ گونه جنگلی ندارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد