مدیرعامل جمعیت هلال احمر :

نخستین هواپیمای کنترلی و ارزیاب کشور در کرمانشاه به پرواز درآمد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284283|10:59 - 1394/02/28
نسخه چاپی
 نخستین هواپیمای کنترلی و ارزیاب کشور در کرمانشاه به پرواز درآمد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از به پرواز درآمدن نخستین هواپیمای ارزیاب در حوادث و سوانح و کنترلی کشور در کرمانشاه توسط متخصصان این جمعیت خبر داد و گفت: این هواپیمای کوچک قابلیت تصویر برداری از مناطق حادثه دیده را دارد.

به گزارشامروله، عادل شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این هواپیما در مناطقی نظیر مناطق سیل زده که امکان حضور نیروی های امدادی مشکل است می تواند بخوبی عمل کرده و به کمک امدادگران جمعیت هلال احمر بیاید.

 

وی با تاکید بر اینکه هواپیمای رادیو کنترلی توسط مبتکر عضو جوان، امدادگر و داوطلب جمعیت هلال احمر این استان طراحی و ساخته شده گفت: از این پرنده می توان در مانورهای هوایی و همچنین یافتن مصدومین در مناطق کوهستانی و صعب العبور کمک گرفت.

 

شفیعی خاطرنشان کرد: این هواپیما قابلیت 40 دقیقه پرواز در ارتفاع 15 هزار پایی و با شعاع هفت کیلومتر را دارد و در آینده ای نزدیک به فناوری های بروز هم مجهز خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه با تاکید بر اینکه این هواپیما اولین هواپیمای رادیو کنترلی در کشور است، طول آن را 110 سانتیمتر و بال آن را 150 سانتیمتر عنوان کرد.

وی افزود: این هواپیمای ارزیاب به دوربین های حرفه ای تجهیز و با لنز مخصوص، تصویربرداری هوایی با فرمت HD را انجام می دهد.

شفیعی با بیان اینکه دو دوربین در این هواپیما قرار داده شده گفت: یک دوربین که تا شعاع پنج کیلومتری به صورت آنلاین منطقه را مورد ارزیابی قرار می دهد و دوربین دیگر برای پروازهای طولانی اقدام به ضبط مستندات می کند.

وی در پایان اظهار کرد: این هواپیما در مدت پرواز 40 دقیقه ای خود به حدود 40 لیتر بنزین نیاز دارد.

جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با 165 هزار عضو و داوطلب فعال و داشتن 10 پایگاه امداد و نجات جاده ای و یک بالگرد، به عنوان پایلوت منطقه غرب به استان های همجوار نیز خدمات گوناگونی ارائه می کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد