حجت الاسلام احمدی:

سعودی ها با اعدام شیخ نمر چند قدم به فروپاشی نزدیک ترخواهند شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284284|11:00 - 1394/02/28
نسخه چاپی
سعودی ها با اعدام شیخ نمر چند قدم به فروپاشی نزدیک ترخواهند شد
نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمال اعدام شیخ نمر پایین است افزود: سعودی ها اگر به اعدام شیخ نمر مصمم باشند چند قدم به فروپاشی نزدیک تر خواهند شد.

به گزارشامروله، حجت الاسلام والمسلمین وحید احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیخ نمر از روحانیون شیعه و مبارز است که مدت ها در بند رژیم آل سعود است و به تازگی اخباری مبنی بر اینکه اعدام ایشان اجرا می شود منتشر شده است.

 

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید از همه ظرفیت ها و امکانات برای جلوگیری از اعدام این شیخ استفاده شود که در همین راستا نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی بیانیه ای صادر کردند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آل سعود قصد اعدام شیخ نمر را دارد گفت: سعودی ها از اعدام شیخ نمر و واکنش مردمی خوف دارند، با این حال ایران باید از ظرفیت ریاست جنبش غیر متعهدها برای جلوگیری از اعدام شیخ نمر استفاده کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هم برای جلوگیری از اعدام این روحانی مبارز باید تمام توان خود را به کار گیرد و حتی در جایگاه ریاست جنبش عدم تعهد باید تلاش و فشار بیاورد.

احمدی همچنین اظهار داشت: عربستان از اعدام شیخ نمر واهمه دارند چرا که شخصیت ایشان فراگیر و مورد توجه شیعیان عربستان است و آنها از خوف اینکه مبادا وضعیت کشورشان به هم بریزد دست به اعدام شیخ نمر نمی زنند.

وی ادامه داد: عربستان شهامت چنین کاری را ندارند چرا که تبعات بسیار شدیدی برای آن ها به همراه خواهد داشت.

احمدی با بیان اینکه رسانه ای کردن زمان اعدام شیخ نمر ارزیابی افکار عمومی بود افزود: آنها با انتشار این خبر به دنبال فشار بر افکار عمومی بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: خوف و ترس حاکمان سعودی از عصبانیت مردم و اینکه مردم واکنش جدی نشان دهند بسیار زیاد است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد