تعرفه پزشکان در استان کرمانشاه اعلام شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284298|10:43 - 1394/02/29
نسخه چاپی
تعرفه پزشکان در استان کرمانشاه اعلام شد

به گزارشامروله، دکتر امید قادری با اشاره به ابلاغ تعرفه پزشکان توسط هیات وزیران، اظهار کرد: بر اساس این ابلاغ تعرفه پزشکان 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

قادری افزود: با ابلاغ این تعرفه‌ها، جلسه‌ای در شورای تعرفه‌گذاری استان که متشکل از پنج عضو معاون برنامه‌ریزی استانداری، رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل بیمه سلامت، رییس نظام پزشکی و مدیر بیمه ایران است در خصوص نهایی شدن این تعرفه‌ها در استان برگزار شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تا تعرفه پزشکان در بخش‌های دولتی برابر با ابلاغیه هیات وزیران افزایش یابد.

قادری افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی استان در این جلسه مقرر شد تا تعرفه‌های ابلاغی در بخش خصوصی اندکی تعدیل شود.

وی اظهار کرد: در همین راستا تعرفه پزشکان استان در بخش خصوصی 15 تا 20 درصد نسبت به تعرفه‌های ابلاغی کاهش یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: همچنین تعرفه‌های ابلاغی در بخش هتلینگ و اقامت بیماران در اتاق‌های بیمارستان‌‌های استان نیز 15 درصد کاهش پیدا کرد.

قادری اظهار کرد: بر اساس تعرفه‌های نهایی شده تعرفه ویزیت بیمار در استان در بخش خصوصی توسط پزشک عمومی 19 هزار تومان، پزشک متخصص 30 هزار تومان و توسط پزشک فوق تخصص 38 هزار تومان است.

وی افزود: در صورت بیمه بودن، بیمار در بخش خصوصی برای مراجعه به پزشک عمومی 12 هزار و 500 تومان، پزشک متخصص 22 هزار تومان و برای مراجعه به پزشک فوق تخصص 28 هزار تومان پرداخت می‌کند.

قادری تعرفه‌های ابلاغی پزشکان در بخش دولتی استان را نیز برای پزشک عمومی 9 هزار و 200 تومان، برای متخصص یازده هزار و 500 تومان و برای پزشک فوق تخصص 13 هزار و 800 تومان اعلام کرد.

وی افزود: بیمه 70 درصد هزینه ویزیت را تقبل کرده و پرداختی بیمار برای مراجعه به پزشک عمومی در بخش دولتی 2700 تومان، برای پزشک متخصص 3500 تومان و برای مراجعه به پزشک فوق تخصص 4200 تومان خواهد بود.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در جلسه شورای تعرفه گذاری استان همچنین تاکید شد تا بسته نظارتی توسط اداره کل بیمه سلامت استان، دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی استان تدوین شود و نظارت‌ها بر رعایت تعرفه و زمان ویزیت بیماران افزایش یابد.

وی افزود: بر این اساس زمان ویزیت بیمار در بخش خصوصی در مراجعه به پزشک عمومی 15 دقیقه، پزشک متخصص 20 دقیقه، پزشک فوق تخصص  25 دقیقه و روانپزشک 30 دقیقه خواهد بود.

قادری خاطرنشان کرد: زمان ویزیت بیماران در مراجعه به پزشکان بخش دولتی متفاوت از بخش خصوصی بوده و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویزیت هشت بیمار در هر ساعت در نظر گرفته شده است.