احداث میدان بار جدید کرمانشاه در انتظار تصویب نهایی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284299|10:46 - 1394/02/29
نسخه چاپی
احداث میدان بار جدید کرمانشاه در انتظار تصویب نهایی

به گزارشامروله، بهرام اسماعیلی با بیان اینکه قرارداد نهایی میدان بار کرمانشاه بسته شده و سازمان همیاری شهرداری‌ها به عنوان پیمانکار و سرمایه‌گذار پروژه مشخص شده، تصریح کرد: توافقات نهایی، هزینه‌ها و سهم هر بخش باید به تصویب شهرداری و شورای شهر برسد.


وی ادامه داد: به دلیل اینکه هنوز شهردار کرمانشاه تعیین تکلیف نشده کار تصویب نهایی قراردها نیز متوقف مانده‌است، اما با تعیین تکلیف شهردار تصویب قراردادها نهایی خواهد شد و عملیات اجرایی پروژه میدان بار آغاز می‌شود.

به گفته این مسئول یک بار قرارداد اولیه میدان بار به تصویب شورای شهر رسیده، اما بار دیگر قراردادهای جزیی باید به تصویب برسد.

اسماعیلی تاکید کرد: در آخرین تصمیم‌گیری‌ها محل میدان بار جدید کرمانشاه در همان زمین نزدیک ماهدیشت (جاده اسلام‌آبادغرب) خواهد بود.

وی با بیان اینکه زمین در نظر گرفته شده برای میدان بار جدید کرمانشاه متعلق به خود شهرداری است، یادآوری کرد: این زمین 70 هکتار مساحت دارد که 50 هکتار آن در فاز اول ساخته می‌شود و مابقی برای توسعه آتی در نظر گرفته شده ‌است.

مدیر سرمایه‌گذاری‌های مشارکتی شهرداری کرمانشاه کل اعتبار مورد نیاز برای احداث میدان بار جدید کرمانشاه با احتساب هزینه زمین را 300 میلیارد تومان اعلام کرد.

اسماعیلی معتقد است: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته احداث میدان بار جدید کرمانشاه 36 ماه زمان نیاز دارد، زیرا باید راه دسترسی، تامین آب و ... نیز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه میدان بار جدید کرمانشاه یک میدان بار مجهز خواهد بود، تصریح کرد:شعبه بانک، اقامتگاه، غرفه‌های مجهز و ... نیز برای میدان بار در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول قرار است یک جزیره خشک با هدف صادرات به کشور عراق نیز در میدان بار کرمانشاه احداث شود.

مدیر سرمایه‌گذاری‌های مشارکتی شهرداری کرمانشاه در پاسخ به اینکه آیا خود غرفه‌داران تمایل به جابجایی در میدان بار جدید دارند، افزود: به هر حال افراد با هر تغییری مقابله می‌کنند، اما امتیازاتی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.