مشاور عالی استاندار و هماهنگ کننده امور ایثارگران استان کرمانشاه،

انقلاب، نظام و کشور متعلق به ایثارگران است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284439|15:53 - 1394/03/02
نسخه چاپی
انقلاب، نظام و کشور متعلق به ایثارگران است
پایگاه خبری امروله : جعفر همتی مشاور عالی استاندار در سخنانی گفت: انقلاب اسلامی ایران، نظام و کشور متعلق به خانواده های شهدا و ایثارگران است چراکه همه این داشته ها با تلاش و مجاهدت شهداء و ایثارگران به دست آمد است.

به گزارش خبرنگار امروله،  مشاور عالی استاندار کرمانشاه در دیدار با کارکنان شاهد و ایثارگر کتابخانه های عمومی استان ، با درود بر روح پر فتوح امام خمینی(ره) و آرزوی سلامتی برای بزرگ جانباز انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ابراز خوشحالی از حضور در جمع خانواده های شاهد و ایثارگر کتابخانه های عمومی استان گفت: این انقلاب متعلق به ایثارگران است و تکلیف شما در حفظ آن هم بیشتر از دیگران است.

 


وی ضمن اشاره به انتظارات بیشتر از خانواده های شهداء و ایثارگر در الگو بودن در همه حوزه اخلاقی و رفتاری، پوشش و کار در محیط اداری برای دیگر افراد جامعه افزود: تکلیف سنگینی بر دوش شماست چرا که مردم حرکات و سکنات شما را می بینند و زیر ذره بین خود دارند.

 


همتی در ادامه با اشاره به خلق حماسه فتح خرمشهر و زحمات شبانه روزی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در چهار مرحله برای آزادی این قطعه از خاک ایران اسلامی،  اضافه کرد: این شهر به چنان دژی تبدیل شده بود که صدام اعلام کرد اگر ایران بتواند این شهر را آزاد کند کلید بصره را به آنها خواهد داد.

 


همتی استان کرمانشاه را دارای 9800 شهید، 20000 هزار جانباز و 1800 آزاده عنوان کرد و ادامه داد: خانواده های شاهد و ایثارگر سختی های بسیاری را متحمل می شوند به عنوان مثال برخی از ایثارگران ده سال را در زندان های مخوف رژیم بعثی صدام گذرانده اند و در تمام این مدت خانواده های آنها با مشکلات عدیده روبرو بوده اند.

 


وی تصویب قوانین مناسب توسط مراجع و مسئولین را حاصل درک بالا و موقعیت شناسی مسئولین نظام در مورد خانواده های شاهد و ایثارگر دانست و ابراز داشت: نظام ما مدیون شهداء و خانواده های و متعلق به خود آنهاست؛ خانواده هایی که خواسته های آنها بسیار اندک و ناچیز است.

 


همتی اجرای قوانین اداری مصوب جهت خانواده های شاهد و ایثارگر را وظیفه خطیر مسئولین دانست و ادامه داد: خانواده های شهدا نیز باید اسوه و الگوی حسنه و والایی برای تمام جامعه باشند و عدالت این است که فرزندان و خانواده های شهداء در جایگاهی که لیاقت آن را دارند قرار گیرند.

 


در ادامه این جلسه علیرضا شایق مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، در سخنانی ضمن خیرمقدم به همتی و حاضرین در جلسه، زحمات و خدمات شهداء، ایثارگران و رزمندگان به ایران اسلامی را بسیار ارزشمند و والا خواند و گفت: شاید تمام فعالیت های ما در طول عمرمان به اندازه یک لحظه شهداء، ایثارگران و خانواده های آنها نباشد.

 


وی پاس داشتن حرمت خانواده های شهداء و خدمت به آنها را رحمت خداوند دانست و افزود: امیدواریم با خدمت به این بزرگواران و خانواده های آنها در زمره شاکران نعمت های بزرگی مانند امنیت و اقتدار نظام اسلامی که آنها به ما ارزانی داشته اند باشیم.

 


شایق حقوق خانواده های شهدا را بیش از دیگران عنوان کرد و در عین حال تکالیف آنها را نیز از دیگران سنگین تر دانست و خاطرنشان کرد: خانواده های شاهد و ایثارگر باید زینت نظام و کشور در تحصیل اخلاق، کار، علم و دانش باشند.

 


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن اشاره به درجات بالای مجاهدان در برابر دیگر مومنان و مردم از نظر قرآن کریم، گفت: بخشی از هدف و وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و بزرگترین ترویج کنندگان این فرهنگ خود شما کتابداران کتابخانه های عمومی هستید.
شایق در انتهای صحبت های خود ارتقاء جایگاه کتابخانه های عمومی را از اهداف اصلی خود عنوان کرد و یادآور شد: باید در امور فرهنگی شما خانواده های شاهد و ایثارگر بیش از همه فعال و پیشقدم باشید و انتظار ما تلاش جمعی توام با نگاه فرهنگی شماست.

 


گفتنی است در این دیدار صمیمی که به مناسبت میلاد امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز و در آستانه سوم خرداد فتح خرمشهر برگزار شده بود، خانواده های شاهد و ایثارگر به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود پرداخته و تشکیل جلسات فصلی و تعیین یکی از کارکنان شاهد و ایثارگر به عنوان نماینده جهت پیگیری امور ایثارگران را خواستار شدند و در پایان از این کارکنان تقدیر به عمل آمد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد