رحیمی زنگنه در گفتگو با مهر:

انجمن های هنری کرمانشاه حمایت می شوند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284467|21:55 - 1394/03/03
نسخه چاپی
انجمن های هنری کرمانشاه حمایت می شوند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر واگذاری امور هنرمندان به خود آنها تاکید کرد و گفت: اداره ارشاد نیز بنابر سیاست های کلی دولت به عنوان یک ناظر و پشتیبان ایفای نقش خواهد کرد.

به گزارشامروله، نمایشگاه کاریکاتور «پلاک‌ های مقاومت» ظهر یکشنبه با حضور ابراهیم رحیمی زنگنه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی کرمانشاه برپا شد. 

رحیمی زنگنه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در خصوص برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد استان طی سال ۹۴ در راستای حمایت از هنرمندان به خبرنگار مهر، گفت: در دولت تدبیر و امید سیاست، واگذاری کار تشکل ها و انجمن ها و در مجموع اقدامات فرهنگی و هنری به نهادهای مردمی است.

وی افزود: با توجه به این موضوع، هم اکنون در انجمن نمایش استان کرمانشاه، همه کارها تقریبا به خود اعضای انجمن واگذار شده و انجمن های موسیقی و نمایش خود تصمیم گیرنده اقدامات حوزه های مربوطه هستند.

رحیمی زنگنه گفت: همچنین برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه در سایر امور واگذاری کارها به خود هنرمندان بوده و البته هدف ما این است که همه هنرمندان در جایی به عنوان انجمن یا هر عنوان دیگری جمع شده و خود آنها با توجه به مقتضیات و نیازمندی های خاص آن هنر، ارائه طرح و برنامه کرده و اداره ارشاد نیز بنابر سیاست های کلی دولت فقط به عنوان یک ناظر و پشتیبان ایفای نقش خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: یک طرف این سیاست خود هنرمندان هستند که باید طرح و برنامه ارائه کرده و سازمان های مردم نهاد فرهنگی و هنری تشکیل دهند و انجمن ها را تقویت کنند و طرف دوم این سیاست نیز اداره ارشاد است که باید زمینه پشتیبانی و حمایت از هنرمندان را فراهم کند.

وی ادامه داد: ما در این راستا خانه هنرمندان کرمانشاه را افتتاح کردیم که تقریبا هنرمندان همه رشته های هنری در آن حضور دارند.

رحیمی زنگنه از تشکیل اولین جلسه شورای عالی خانه هنرمندان استان خبر داد و گفت: در این جلسه حواس پلوک به عنوان رئیس هنرمندان خانه هنرمندان، عبدالرضا رادفر به عنوان نایب رئیس و علی اصغر نصرالله پور به عنوان خزانه دار این خانه انتخاب شدند.

وی ابراز امیدواری کرد که همه انجمن ها و به خصوص خانه هنرمندان استان در راستای واگذاری کار هنرمندان به خود آنها تلاش کرده و ما نیز وظیفه خود که همان پشتیبانی از هنرمندان است را بهترین شکل  انجام دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر، در خصوص تامین منابع مالی انجمن های هنری استان و اینکه اداره ارشاد چه برنامه ای در این زمینه دارد، گفت: یک سری از انجمن های استان این توانایی را دارند که درآمد زایی داشته باشند، اما برخی انجمن ها همانند کاریکاتور شاید چنین زمینه ای نداشته که باید به آنها کمک شود.

رحیمی زنگنه، افزود: علی رغم کمبود منابع مالی که با آن مواجه هستیم همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که حداقل امکانات را در اختیار این انجمن ها قرار دهیم.