کهراریان در گفتگو با مهر خبر داد:

آغاز ثبت نام کلاس اولی ها در کرمانشاه/ دریافت شهریه ممنوع است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284468|21:57 - 1394/03/03
نسخه چاپی
آغاز ثبت نام کلاس اولی ها در کرمانشاه/ دریافت شهریه ممنوع است
رئیس اداره آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه از آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس سطح استان خبر داد.

به گزارشامروله، عزیز کهراریان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حال حاضر دو هزار و ۲۷۳ مدرسه دولتی و ۶۱ مدرسه غیر دولتی کار ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی را در سطح استان کرمانشاه، انجام می دهند.

وی افزود: این دانش آموزان به شرط اینکه متولد اول مهر ماه سال ۸۸ و قبل از آن باشند، مجاز به ثبت نام هستند و متولدین پس از این تاریخ به هیچ وجه ثبت نام نمی شوند.

کهراریان گفت: همراه داشتن شناسنامه، کامل بودن واکسیناسیون و شرکت در طرح سنجش سلامت از الزامات ثبت نام برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی است.

رئیس اداره آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه در خصوص محدودیت شعاع ثبت نام دانش آموزان نیز اظهار داشت: این محدودیت محله برای مدارس دولتی وجود داشته و برای مدارس غیر دولتی و مدارس خاص مانند شاهد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: توصیه آموزش و پرورش در این مورد این است که برای همه دانش آموزان نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت، بهترین مدارس است.

کهراریان در خصوص مبالغ پرداختی از سوی دانش آموزان ابتدایی در سال جدید نیز گفت: به جز هزینه کتاب و بیمه حوادث که به صورت علی الحساب دریافت می شود، گرفتن هر مبلغ دیگری ممنوع بوده و ستاد ثبت نام در مناطق مختلف استان نظارت های لازم در این خصوص را  انجام  خواهند داد.

وی ادامه داد: مبالغ پرداختی پایه اول به صورت علی الحساب ۱۴۰ هزار ریال، پایه دوم ۱۵۰ هزار ریال، پایه سوم ۱۶۰ هزار ریال، پایه چهارم ۱۹۰ هزار ریال و پایه پنجم و ششم ابتدایی ۲۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

کهراریان از ثبت نام سایر پایه های ابتدایی و میان پایه ای پس از برگزاری امتحانات ارزشیابی نوبت دوم خبر داد و گفت: کار ثبت نام تا شهریور ماه و به صورت دوره ای ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه حداقل ظرفیت پذیرش برای پایه های اول تا چهارم را ۲۴ نفر و حداکثر ظرفیت آن را ۳۲ نفر برای هر کلاس اعلام و خاطر نشان کرد: برای پایه های پنجم و ششم نیز حداقل ظرفیت ۳۵ نفر بوده و بیش از این امکان وجود ندارد.