معاون سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی در کرمانشاه:

۶۲۲ میلیارد تومان در استان کرمانشاه سرمایه گذاری می‌شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284516|11:40 - 1394/03/04
نسخه چاپی
 ۶۲۲ میلیارد تومان در استان کرمانشاه سرمایه گذاری می‌شود
معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: ۶۲۲ میلیارد تومان اعتبار به عنوان سرمایه گذاری در سال ۹۴ برای استان کرمانشاه منظور شده است.

به گزارشامروله، علیرضا صالح در مراسم معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه اظهار داشت: با ایجاد انگیزه در بخش خصوصی تلاش می‌شود سرمایه‌گذاری‌ها در استان کرمانشاه به سه هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی با اشاره به اینکه انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی غیر کارشناسی بود افزود: این سازمان در سال 1359 و بر اساس لایحه قانونی تشکیل شده بود که فعالیت آن به مدت هشت سال متوقف شد.

صالح با بیان اینکه در سال 84 یک هزار و 300 طرح عمرانی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پیوست قانون بودجه به دولت تحویل داده شد گفت: این طرح‌ها به 60 تا 70 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز داشت.

معاون امور مجلس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان کرد: زمانی که دولت یازدهم روی کارآمد 1300 طرح به 2900 طرح افزایش یافته بود که اعتبار تخصیص یافته برای اتمام این طرح‌ها نیز در این مدت به 400هزار میلیارد تومان رسیده است.

صالح با اشاره به سیاست دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام گفت: این سیاست براساس شناسایی و تکمیل طرح‌های دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دنبال شد و در این راستا 240 طرح در مدت فعالیت دولت جدید تکمیل شد.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 94 برای پیشرفت طرح‌های نیمه تمام که بالای 70 درصد پیشرفت نداشتند توازن منطقه ای لحاظ شد اظهار کرد: دولت جدید در ابتدای فعالیت خود طرح های نیمه تمام را مورد توجه قرار داد و از اجرای طرح های جدید خودداری کرد.

وی با اشاره به درآمد نفتی سال 90 که 118 میلیارد دلار بود گفت: در این سال کمتر از 20 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت ولی در سال 93 که درآمد نفتی کمتر از 30 میلیارد دلار بود 32 هزار میلیارد دلار به طرح های عمرانی اختصاص یافت.

معاون امور مجلس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیرامون استخدام 33 هزار نفر که در آزمون استخدامی قبول شدند گفت: این امر سبب افزایش حجم دولت شده و از ابتدای امسال حقوق این افراد پرداخت شد که علاوه بر مشکلات درآمدی ناشی هدف‌مندی یارانه ها سبب افزایش هزینه‌های ناشی از حجم دولت شد.