استاندار کرمانشاه خبر داد:

بهره برداری از قطعه اول راه آهن ملایر به کرمانشاه تا پایان سال جاری

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284518|11:45 - 1394/03/04
نسخه چاپی
 بهره برداری از قطعه اول راه آهن ملایر به کرمانشاه تا پایان سال جاری
استاندار کرمانشاه گفت: طبق قولی که آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در سفر سال گذشته خود به کرمانشاه داد قطعه اول راه آهن ملایر- کرمانشاه باید تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

به گزارشامروله، ابراهیم رضایی بابادی اظهار کرد: تسریع در بهره برداری از پروژه راه آهن غرب کشور که از ملایر در استان همدان آغاز شده و به قصرشیرین و نهایتا عراق ختم می شود یکی از مطالبات به حق مردم غرب کشور و بخصوص کرمانشاه است.

 

وی ابراز امیدواری کرد تا گام اول این پروژه طبق قول معاون اول رییس جمهوری با کمک اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه، موسسه جهاد نصر، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و تامین اعتبار از سوی معاونت برنامه ریزی ریاست جمهور تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

 

رضایی بابادی با بیان اینکه عملیات احداث آزاد راه همدان به کرمانشاه نیز به زودی آغاز می شود تا در شکوفایی اقتصادی استان تاثیرگذار باشد، از اخذ آخرین مجوزها برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد خبر داد و گفت: کار اخد مجوز برای احداث بندر خشک در کرمانشاه نیز در دست اقدام می باشد.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه با بالا دانستن ظرفیت های استان گفت: یکی از این ظرفیت ها در بخش تجارت خارجی است به گونه ای که هم اکنون نزدیک به 54 درصد از صادرات کل کشور به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه صورت می پذیرد.

 

وی همچنین از انتخاب کرمانشاه به عنوان اولین استان مجازی کشور خبر داد و گفت: با تحقق این امر شاهد توسعه هرچه بیشتر این دیار خواهیم بود.

 

رضایی بابادی یادآور شد: سال گذشته کارهای خوبی در خصوص بیمه روستاییان و عشایر صورت گرفت به گونه ای که به گفته مدیرعامل این صندوق کارهای صورت گرفته در 10 ماهه اول سال 93 با پنج سال گذشته برابری می کرد.

 

وی در پایان با ابراز خرسندی از راه اندازی مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اظهار امیدواری کرد تا رییس جدید این سازمان در کرمانشاه بتواند منشاء خدمات بسیاری برای استان باشد.

 

در این مراسم طهمورث الیاسی بختیاری به عنوان رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان کرمانشاه منصوب و از زحمات علی اصغر میرزایی معاون سابق برنامه ریزی استانداری کرمانشاه قدردانی شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد