جایی برای اصلاحطلبان معتدل هم نیست؛

تهدید بسته ترین حلقه مدیریتی انحصار گرا روی شقیقه توسعه کرمانشاه/ همتی برای حذف میرزاهای نیک کردار

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284523|12:34 - 1394/03/04
نسخه چاپی
تهدید بسته ترین حلقه مدیریتی انحصار گرا روی شقیقه توسعه کرمانشاه/ همتی برای حذف میرزاهای نیک کردار
برخورد حذفی و تنگ شدن حلقه استفاده از نیورهای بومی، معتدل و توانمند بعد از عصبانیت استاندار کرمانشاه در قبال طرح گزینه اعتدالیون برای معاونت سیاسی استانداری این استان، به معاونت برنامه ریزی استانداری رسید و در قدم بعدی حذف دیگر معاون اعتدالگرا و بومی در حوزه معاونت عمرانی را در دستور کار دارد.

به گزارشامروله، به نقل از سرویس سیاسیشبکه اطلاع رسانی مرصاد،معمولا در فضای عزل و نصب ها، چینش مهره های مدیریتی و سیاست های مدیریت اجرایی در کشور، با تغییر دولت ها بر مبنای نگرش تازه ی بر سر کار آمده تغییراتی شکل می گیرد.

 

تغییراتی بر مبنای جهت گیری های سیاسی که البته به دلیل قربانی شدن برخی از توانمندی ها و استعداد ها (در دولت های هر دو جناح) همواره مورد انتقاد نیز بوده است. اما به هر حال این شیوه غلط به رویه ای مرسوم تبدیل شده و حتی سیاسیون شایسته سالار هر دو جناح هم تا حدودی با آن کنار آمده اند.

 

در دولت یازدهم با اینکه شعار اصلی اعتدال و میانه روی بوده است اما آنچنان که باید نیروهای معتدل در اولویت به کارگیری نبوده اند.

 

کرمانشاه محلی برای حذف اعتدالگرایی و مدیران توانمند بومی

 

در استان کرمانشاه اما ماجرا به گونه ای متفاوت رقم خورده است، بدین معنا که نه تنها نیروهای معتدل در حاشیه قرار دارند که حتی اصلاح طلبان با سابقه و ارزشمدار و معتقد به مشی اعتدال نیز جایگاهی در اداره امور ندارند.

 

ماجرا از این هم فراتر رفته و در انتصاب ها حتی مدیران کرمانشاهی و بومی نیز مورد بی سابقه ترین رفتارهای دور از شئون مدیریتی قرار می گیرند.

 

انحصار انتصابات و عزل و نصب ها در اقوام یک خانواده و شیوه انفعالی مدیریت ارشد استان در قبال مشاورینش از همین طیف باعث شده است تا عجیب ترین رفتارها با اصلاح طلبان معتدل و چهره های ارزشی و توانمند در مقابل چشمان مردم رقم بخورد.

 

برخورد تند قجری در قبال طرح گزینه بومی برای معاونت سیاسی و تدام شیوه حذفی

 

رفتار تند و بی سابقه استاندار کرمانشاه در برخورد با گزینه کرمانشاهی پیشنهاد شده برای معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه (جعفرهمتی) و تلاش وی برای گماردن نیروهای دسته چندمی خارج استان، تکمله ای بود روی برخورد حذفی که از ابتدای روند خط دهی مشاورین غریبه با استانِ آقای استاندار به چشم می خورد.

 

گماردن طهمورث الیاسی بختیاری هم مقدمه شد برای برخوردی عجیب تر با یکی دیگر از مدیرانی با برند اصلی اعتدال. استاندار کرمانشاه در حالی که به رسانه ها و افکار عمومی و سیاسیون اعلام کرده بود معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ساعات پایانی روز یک شنبه سوم خرداد برگزار خواهد شد در همان جلسه به شکلی که می توان آن را مخفیانه دانست معاون برنامه ریزی خود را برکنار کرد.

 

بعد از برخورد غیر قابل قبول با جعفر همتی در نپذیرفتن وی برای معاونت سیاسی اینبار در حرکتی دور از چشم اصلاح طلبان معتدل و به یکباره لوحی که از ابتدا شادانه در دست مدیر حوزه استاندار قرار داشت و حاوی تودیع یکی از اصلاح طلبان معتدل، توانمند و بومی استان بود، قرائت شد.

 

اصغر میرزایی در حالی تودیع شد که بدون درنگ ابلاغ سرپرستی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و از نزدیکان مرد در سایه انتصابات کرمانشاه (محمدرضا شعبانی از مدیران نوبخت در سازمان مدیریت) زده شد. یعنی ترجیح دادن قرار داشتن یک نفر از طیف مذکور در راس دو معاونت به جای حضور کسی که در همه طیف های سیاسی و اجتماعی استان وزنه تعادل بوده است.

 

بر اساس اخبار رسیده به شبکه اطلاع رسانی مرصاد، قدم بعدی جریان مشائیسم و قومیت گرای استانداری کرمانشاه که استاندار به دلیل عدم توانمندی های فردی عنان امور را به آنها واگذار کرده است حذف مجتبی نیک کردار از معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه است.

 

نیک کردار از باسابقه ترین چهره های اصلاح طلب، معتدل و توانمند است که بعد از اصغر میرزایی تمام تلاش ها برای حذف او متمرکز خواهد شد.

 

نیروهای اصلاح طلب معتقد به نظام و انقلاب از قبیل اصغر میرزایی، جعفر همتی، مجتبی نیک کردار و .... در حالی از گردونه مدیریت نیازمند استان کرمانشاه حذف می شوند که یک حلقه تندرو و بیگانه با شرایط استان کرمانشاه از ابعاد مختلف در برابر چشمان رسانه ها و افکار عمومی کمترین خروجی در عملکرد و توسعه استان نداشته اند.

 

در این شرایط است که استان کرمانشاه نه تنها از پیشرفت در رقابت با استانهای توسعه یافته کشور جا مانده است که به یمن مدیریت بسته و انحصارطلب حتی قابلیت رقابت با استانهای همجوار را از دست داده و تبدیل به یک روستای بزرگ بیخ گوش استانهایی مانند همدان شده است که مرکزیت غرب کشور را از کرمانشاه به استان خود انتقال داده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد