واکنش مبتدیانه به انتقادها؛

توضیحات خلاف واقع استانداری کرمانشاه برای توجیه حذف مدیران معتدل و بومی/ آدرس غلط به افکار عمومی + سند وزارت کشور

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284536|08:48 - 1394/03/05
نسخه چاپی
توضیحات خلاف واقع استانداری کرمانشاه برای توجیه حذف مدیران معتدل و بومی/ آدرس غلط به افکار عمومی + سند وزارت کشور
استانداری کرمانشاه با یک واکنش عجولانه در قبال موج انتقادها نسبت به حذف پنهانی مدیران کرمانشاهی و معتدل از مجموعه مدیریت ارشد استان اقدامم به انتشار توضیحاتی کرده است که دلایل و مستندات کذب بودن آن در ادامه بررسی خواهد شد.

به گزارشامروله، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، عصر یک شنبه سوم خردادماه سال جاری استانداری کرمانشاه در راستای برخورد حذفی با مدیران کرمانشاهی و توانمند (حتی از طیف اصلاح طلبان) در جلسه معارفه رئیس سازمان مدیریت، اقدام به تودیع مخفیانه (بدون اعلام قبلی و دور از چشم اعتدالیون) معاون برنامه ریزی استانداری کرد.

 

اقدامی که مظلومیت کرمانشاه را به دست برخی از مدیران میهمان در این دیار رقم زد تا یکی از مهره های دومینوی اعتدال از طیف اصلاح طلبان معتدل فرو بریزد و به سمت سایر مدیران بومی کرمانشاهی (نیک کردار معاون امور عمرانی) حرکت کند.

 

شوک اقدام پنهانی استانداری کرمانشاه به گونه ای بود که حجم زیادی از انتقاد ها از طیف های مختلف به سمت شخص استاندار روانه شد. انتقادهایی که در روالی غیر معمول استانداری کرمانشاه را مجبور کرد برای این رفتار غیر قابل توجیه به ارائه توضیح بپردازد.

 

توضیحی که کاملا غیر حرفه ای و خلاف واقع نگاشته شده و مغایر با واقعیت هایی است که از سوی وزارت کشور و معاون رئیس جمهور رسما به استانداری های سراسر کشور ابلاغ شده است. 

 

در توضیحات استانداری کرمانشاه سعی شده با اعلام این مطلب غیر واقعی که تشکیلات معاونت برنامه ریزی استانداری حذف شده، القا شود که خداحافظی با اصغر میرزایی  یک اجبار بوده است و استانداری کرمانشاه علاقه ای به این موضوع نداشته است.

 

استانداری کرمانشاه در جوابیه ضعیف و از سر ایجاد فریب در افکار عمومی معترض و منتقد نوشته است:

 

 

" با توجه به احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه و همچنین ساختار جدید اعلام شده به استانداری،معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری از ساختار جدید حذف گردیده است؛ به همین دلیل در مراسم روز یکشنبه (3/3/94)، ضمن معرفی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، و با توجه به حذف معاونت برنامه ریزی و اشتغال، از خدمات و زحمات آقای مهندس علی اصغر میرزایی تقدیر به عمل آمد.
لذا این امر به دلیل تغییراتی در ساختار تشکیلاتی استانداری، طبیعی و به گونه ای الزامی است و نافی ویژگی ها و خدمات برادر گرامی مان جناب آقای مهندس میرزایی نمی باشد.
بر همین اساس جناب آقای مهندس رضایی بابادی، استاندار محترم در مراسم یاد شده هم در سخنان خود و هم با اهداء لوح تقدیر به نحو شایسته ای از جناب آقای میرزایی تجلیل به عمل آورد".

 

نکات زیر در خصوص توضیح سه پاراگرافی مملو از اخبار غیر واقعی به مردم قابل توضیح است:

1. اینکه استانداری کرمانشاه برای یک تودیع مجبور به ارائه توضیح می شود نشان از محبوبیت مدیران معتدل از طیف اصلاح طلبان اعتدال گراست که با طرح ریزی یک تودیع مخفیانه توسط تندروهای نفوذ کرده در استانداری حذف شده و فشار انتقادات به اندازه ای بوده است که استانداری کرمانشاه مجبور به تنظیم توضیح ناشیانه و نا متعارف شده است.

 

2. در توضیحات استانداری این جمله به شدت خود نمایی می کند که " با توجه به حذف معاونت برنامه ریزی و اشتغال از زحمات مهندس علی اصغر میرزایی تقدیر به عمل آمد"

 

این جمله دروغی بزرگ به افکار عمومی ناراضی از میزبان ستیزی میهمانانی است که علاوه بر طرح ریزی برای تودیع های غافلگیرانه مدیران کرمانشاهی تصمیم به ایجاد انحراف در افکار عمومی استان کرمانشاه گرفته اند چرا که در ابلاغ رسمی وزارت کشور بر ادامه کار معاونت برنامه ریزی و تنها تغییر عنوان آن تأکید شده است.

 

در نامه وزارت کشور به استانداران سراسر کشور آمده است:

 

" مقرر است عنوان معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری به معاونت هماهنگی امور اقصادی و توسعه منطقه ای تغییر و وظایف آن در چارچوب وظایف استانداری در حوزه های اقتصادی و اشتغال و سرمایه گذاری در چارچوب پست های موجود استانداری سازماندهی گردد".

 

 

این در حالی است که استاندار کرمانشاه ترجیح داد به جای اصغر میرزایی فرد دیگری از همان حلقه بسته مدیریتی را به عنوان سرپرست معاونت مذکور معرفی کند.

 

چه اتفاقی افتاده است که برای نخستین بار در طول تاریخ کرمانشاه پورتال رسمی استانداری به مردم اطلاعات کذب ارائه می کند؟

 

زیر مجموعه معاونت برنامه ریزی  با عنوان جدیدش هم همان اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری و توسعه بین الملل است.

 

3. استانداری کرمانشاه در ارائه این توضیحات حتی فراموش کرده که چند دقیقه بعد از تودیع اصغر میرزایی حکم هدایت حاتمی (معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت استانداری کرمانشاه) را  با حفظ سمت به عنوان سرپرست همان معاونت اصغر میرزایی ابلاغ کرده است.

 

اگر معاونت مذکور حذف شده پس معرفی سرپرست جدید برای یک معاونت حذف شده برای چیست؟

 

4.  این توضیحات پس از جوابیه از سر عصبانیت استاندار به پیشنهاد دهندگان گزینه معاونت سیاسی و امنیتی، دومین متنی است که می توان آن را توهین به ادراک افکار عمومی تلقی کرد.

 

5. اصل این توضیحات اعتراف به خطای حذف اصغر میرزایی است.

 

اصلا افکار عمومی را هم اگر در نظر نگرفت آیا استانداری کرمانشاه گمان نمی کند که کارکنان و خود معاونین استاندار چنین ماست مالی مبتدیانه را در پورتال اینروزها وبلاگ شده استانداری می خوانند و بیش از مردم تعجب زده می شودند؟ چرا استانداری کرمانشاه تا این اندازه برای حذف حتی اصلاح طلبان معتدل اصرار دارد؟ 

 

همانطور که در ابتدای گزارش گفته شد این مظلومیت استان کرمانشاه است که باید در روزهای های مغتنم حرکت به سمت توسعه و پیشرفت اسیر تنگ نظری ها در حذف حتی اصلاح طلبان معتدل و با سابقه بوده و در انتظار تکرار این رویه، فرصت های آینده را نیز از دست رفته ببیند.

 

این مظلومیت مشهد 10 هزار شهید و مهد استعدادهای توانای مدیریتی از اصولگرا و اصلاح طلب است که باید در انحصار طلبی و قومیت گرایی چند نفر معدود، برندهای مدیریتی خود را از اصولگراهای معتدل و اصلاح طلبان  معتقد به نظام خانه نشین ببیند و شاهد رفتارهای مدیریتی مبتدیانه و فرصت سوزی برای توسعه و پیشرفت باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد