خانی خبرداد

پیش‌بینی تولید 37 هزار تن گوشت قرمز در استان کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284538|08:40 - 1394/03/05
نسخه چاپی
پیش‌بینی تولید 37 هزار تن گوشت قرمز در استان کرمانشاه
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال میزان تولید گوشت قرمز در استان کرمانشاه به 37 هزار تن برسد.

به گزارشامروله، 

مهندس بهرام خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، میزان گوشت قرمز تولیدی در استان کرمانشاه طی سال گذشته را  36 هزار تن دانست و گفت: بیش از 60 درصد گوشت قرمز تولیدی در استان از دام سبک تولید می‌شود.

وی افزود: جمعیت دامی استان کرمانشاه 4.6 میلیون واحد دامی است که از این میزان 60 درصد آن را دام سبک (گوسفند و بز) و 40 درصد را دام سنگین(گاو و گاو میش ) تشکیل می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه نیاز سالانه استان کرمانشاه به گوشت قرمز 27 هزار تن است، گفت: در استان مازاد تولید گوشت قرمز داریم و گوشت قرمز تولیدی مازاد بر نیاز استان به استان‌های همجوار و کشورهای حاشیه خلیج فارس فرستاده می‌شود.

خانی برخورداری از شرایط مناسب آب و هوایی در کنار وسعت اراضی و ... را از قابلیت‌های استان کرمانشاه در زمینه تولید گوشت قرمز عنوان کرد و گفت: این عوامل در کنار برخورداری از نیروی انسانی متخصص استان کرمانشاه را به یک استان موفق در زمینه دامپروری تبدیل کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه توسعه بخش دامپروری را از اهداف اصلی سازمان جهاد کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار درصد کل محصولات پروتئینی کشور در استان کرمانشاه تولید می شود که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این رقم باید در افق 1404 به 10 درصد برسد.

ایجاد و توسعه واحدهای پرواربندی صنعتی، روستایی و عشایری و ایجاد و توسعه واحدهای پرورش گوسفند صنعتی و نیمه صنعتی در راستای افزایش میزان تولیدات گوشت قرمز در استان  از جمله راهکار های دسترسی به اهداف سازمان جهاد کشاورزی در زمینه تولید گوشت قرمز در استان است که خانی به آن‌ها اشاره کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد