گزارش ویژه /

افشای ابعاد پنهان جلسه مخفیانه حزب اعتدال و توسعه در کرمانشاه/ پیشنهاد یک عضو حزب: جلسات انتخاباتی جریانهای مقابل را بر هم بزنیم

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284577|12:32 - 1394/03/06
نسخه چاپی
افشای ابعاد پنهان جلسه مخفیانه حزب اعتدال و توسعه در کرمانشاه/ پیشنهاد یک عضو حزب: جلسات انتخاباتی جریانهای مقابل را بر هم بزنیم
ابعاد پنهان جلسه مخفیانه صبح جمعه 18 اردیبشت ماه حزب اعتدال و توسعه در استان کرمانشاه دارای نکات شنیدنی برای مردم و دستگاه های نظارتی است که بینش و تعهد جریانات وابسته به لیبرالها (اعتدال و توسعه و کارگزاران) را بیش از پیش نمایان می کند.

به گزارشامروله، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، در ماه گذشته به بهانه تشکیل جلسه حزب دولتی اعتدال و توسعه و بعد هم همایشی با حضور مسئولان دولتی، کارکنان ادارات و... سلسله مباحثی در راستای شفاف شدن مواضع این تشکیلات که با هزینه های سنگین در صدد ورود به انتخابات است ارائه شد که با کلیک بر روی عناوین (حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید (مهر امام رضا (ع) سابق) و تداعی نگرانی وزیر کشور از ورود پولهای کثیف به انتخابات  و  از نهار 35 میلیونی در هتل جمشید تا اعلام الگوگیری از حزب توده)

 

محمدرضا شعبانی کاندیدای اصلی این حزب در کرمانشاه و مسئول اعتدال توسعه در این استان دوران نمایندگی خود در مجلس هشتم را با سکوت گذراند و به همین دلیل در مجلس نهم با شکست سنگین مواجه شد و در رقابت با سه نماینده دیگر از جریان سیاسی غالب کشور در آن زمان، کاملا حذف شد.

 

► فردی که با برگزاری جلسات انتخاباتی با حضور نمایندگان دولت و مجری انتخابات در کرمانشاه باعث بروز اعتراض برخی از طیف های سیاسی شد.

 

► همچنین اعتدال و توسعه  با دعوت از مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید (مهر امام رضا "ع" ) سابق، هم در نشست چراغ خاموش صبح جمعه هجدهم اردیبهشت ماه و هم در همایش بعد از ظهر همان روز نگرانی های وزیر کشور در خصوص ورود پولهای کثیف به انتخابات را تداعی کرد.

 

► حضور وزیر ارتباطات در همایش حزبی و رفتار انتخاباتی که از خود نشان داد با جمله عجیب من امروز وزیر نیستم و البته رژه مسئولان دولتی با خودروهای پلاک قرمز در این همایش همراه بود که حاشیه های آن با کلیک بر روی عنوانرژه مسئولان دولتی باخودروهای پلاک قرمز در جلسه حزبی در آستانه انتخاباتقابل دسترسی است.

 

 

► مسئولان یکی از شاخه های حزب اعتدال و توسعه در مرکز نیز الگوی این حزب را در نحوه ارتباط با مردم برگرفته از حزب توده عنوان کرد.

 

► هزینه های اشرافی در این روز مانند نهار 35 میلیونی اعتدال و توسعه نیز موضوعی است که برای مردم حساسیت برانگیز است.

 

# با تمام این تفاسیر به نظر می رسد بسیاری از کاندیداهایی که حتی در دور قبل از این حزب صلاحیت ورود به مجلس را گرفته اند باید در تأیید دوباره شایستگی های قانونی که مرجع آن شورای محترم نگهبان است تشکیک داشته باشند.

 

پرده دیگری از جلسه مخفیانه اعتدال توسعه در جمعه انتخاباتی

 

به گزارش مرصاد یکی از میهمانان خارج از استان جلسه مذکور که اطلاعاتی را در باره این نشست به شبکه اطلاع رسانی مرصاد داده است، اظهار داشت: علاوه بر من میهمانان دیگری از استانهای همجوار از جمله کردستان، همدان، لرستان و ... در این نشست حضور داشتند.

 

وی افزود: علاوه بر سخنانی از قبیل الگوگیری از حزب توده حرفهای دیگری هم در ای جلسه زده شد که حقیقتا جای تفکر و تدبر دارد که احزابی مثل کارگزاران و اعتدال توسعه چگونه می اندیشند.

 

این منبع آگاه ادامه داد: برخی از شرکت کنندگان پیشنهاد دادند که در مقابل برخی از معدود حرکات مثل برخوردهایی که با سخنرانان در بعضی از شهرستان ها می شود بهتر است که ما هم اگر جریانهای مقابل برنامه ای داشتند با آنها برخورد کنیم.

 

وی تصریح کرد: از این موضوع آنگونه بر می آمد که این دوستان پیشنهاد می دادند که در صورت برپیی مراسم های انتخاباتی توسط مثلا جریان اصولگرا آن را به هم بریزند یا مثلا به سخنران حمله کنند!!

 

این منبع آگاه ادامه داد: کاش این آقایان به همان اندازه و با همان ادبیاتی که پشت درهای بسته حرف زدند می آمدند و در همایش عصر خود سخن می گفتند.

 

 

حزبهای خانوادگی هاشمی چگونه تشکیل شدند؟

 

حزب اعتدال توسعه که همان برادر دو قولوی حزب کار گزاران است  در سال۱۳۷۸به رهبری حسن روحانی تأسیس شد.

 

اعضای اصلی این حزب محمدباقر نوبخت، محمدرضا نعمت‌زاده، اکبر ترکان، فاطمه هاشمی رفسنجانی، محمود واعظی(که در کرمانشاه حاضر شد)، حسین موسویان، سید احمد زرهانی، مرتضی محمدخان،مجید قاسمی، صلاح‌الدین دلشاد، محمد حسن تولایی و زهرا پیشگاهی‌فرد هستند..

 

چهره‌های مذکور پاییز سال۱۳۷۸پس از دیدار با آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی و مشورت با وی بر عملی‌کردن تصمیم‌شان جدی‌تر شدند. به گفته سید حسین موسویان از بنیانگذران حزب اعتدال و توسعه طبق توصیه رفسنجانی، بهترین گزینه برای رهبری حزب، حسن روحانی بود..

 

هاشمی این سخنان را در دوره‌ای ابراز کرد که از یک سوی حزب کارگزاران سازندگی، دوران افول خود را طی می‌کرد و از سوی دیگر میدان، تندروهای نزدیک به جریان دوم خرداد، در روزنامه هایشان، شدیدترین حملات را علیه هاشمی رفسنجانی صورت می‌دادند.

 

حضور فاطمه هاشمی رفسنجانی در شورای مرکزی حزب مانند حضور دیگر اعضای خانواده وی در حزب کارگزاران نشان می داد که وی به دنبال تقویت حضور خانواده خود در فعالیت های سیاسی است.

 

در روزهای آینده اندیشه های احزاب لیبرال و تکنوکراتها بیشتر واکاوی خواهد شد.