ویسمرادی:

علت بیشتر آتش سوزی ها در شهرستان روانسر آتش زدن پس چرای مزارع است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284579|12:30 - 1394/03/06
نسخه چاپی
 علت بیشتر آتش سوزی ها در شهرستان روانسر آتش زدن پس چرای مزارع است
فرماندار روانسر گفت: بیشترین علت آتش سوزی در شهرستان روانسر آتش زدن پس چرای مزارع و سهل انگاری گردشگران این شهرستان است.

به گزارشامروله، حسین ویسمرادی روز چهارشنبه در نشست ستاد بحران روانسر افزود: سال گذشته 25 هکتار از مراتع و جنگل های این شهرستان در 11 فقره آتش سوزی دچار حریق شد که با همکاری آحاد مردم و اعضای ستاد بحران مهار شد و این میزان نسبت به سال ما قبل 18 درصد کاهش داشته است.

 

وی با بیان اینکه بخش شاهو نقطه بحرانی این شهرستان در بحث آتش سوزی است گفت: به استناد آمارهای 10 سال گذشته بیشترین حریق اتفاق افتاده این شهرستان در مراتع شهر شاهو بوده است.

 

فرماندار روانسر اظهار داشت: بنابر آمارهای موجود بیشترین سطح آتش سوزی در محدوده روستای لورابی و کمترین سطح نیز در محدوده روستای بزوره اتفاق افتاده است.

 

ویسمرادی اضافه کرد: دهیاری های بخش شاهو بیشترین نقش را در اطفا حریق در جنگل های این بخش بر عهده دارند و امسال نیز همچون سال های گذشته تلاش می شود تا دهیاری های بخش شاهو تجهیز شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: به منظور مقابله با سیل و روان آبها نیز در یک سال گذشته بیش از سه میلیارد ریال برای پروژه های حوزه آبخیز شهری در محدوده روستاهای کلاوه و خراجیان هزینه شده است.

 

شهرستان روانسر دارای 89 هزار هکتار عرصه طبیعی است که 26 هرار هکتار آن جنگل و مابقی آن مرتع است.

شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.