گزارش :

30 هکتار از جنگلها و مراتع کوه کچل و قلاجه گیلانغرب سوخت/ شایعه آتش سوزی تعمدی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284597|15:58 - 1394/03/07
نسخه چاپی
30 هکتار از جنگلها و مراتع کوه کچل و قلاجه گیلانغرب سوخت/ شایعه آتش سوزی تعمدی
بالغ بر 30 هکتار از جنگل ها و مراتع کوه کچل و قلاجه در شهرستان گیلانغرب طعمه حریق شد.

به گزارشامروله،  به نقل ازمطلع الفجر، عصر روز گذشته  آتش‌سوزی در دو نقطه از جنگل‌های کوه قلاجه و کچل شهرستان گیلانغرب اتفاق افتاد که با وجود اعلام مردمی به دلیل محدود بودن توان پرسنلی اداره منابع طبیعی شهرستان و همچنین وجود بافت کوهستانی منطقه مهار آتش‌سوزی‌ها با تلاش نیروهای امدادی  افراد محلی ساعت ها به طول انجامید.

 

اگر چه بنا بر اظهارات مردم روستاهای همجوار این حادثه آتش سوزی تا ساعاتی قبل ادامه داشته  و  تنها عاملان خاموش کردن آتش سوزی فقط محدود  به نیروهای منابع طبیعی  و مردم بومی بوده است اما در این میان گویی جای ادارات و متولیان این امر خالی بوده و عرصه را نیابتی فقط به چند کارمند زحمت کش منابع طبیعی سپرده اند.

 

بر اساس برآورد کارشناسان، بیش از 30 هکتار از جنگل‌های این مناطق طعمه‌ی حریق شد.

 

اگر چه  علت آتش‌سوزی در منطقه هنوز روشن نیست اما در سال جاری اتفاقات نظیر این به 5 مورد رسیده که بافت محیط زیست و طبیعت زیستی منطقه را در معرض تهدید قرار داده است.

 

برخی بی‌مبالاتی تفرج‌کنندگان در روشن کردن آتش و عدم اطفای آن در زمان ترک محل تفرج سبب شیوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی کوههای گیلانغرب شده و خسارت‌های فراوان و جبران‌ناپذیری را به همراه داشته است اما در مورد آتش سوزی وسیع کوه کچل و قلاجه در مساحت 30 هکتاری شایعات حکایت از عمدی بودن این اتفاق دارد اما این پایگاه خبری موضع این شایعات را تایید نمی کند.

 

شهرستان گیلانغرب داراي مقدار 39 هزار هكتار زمين مزروعي، 420 هكتار باغات و 216هزار هكتار مرتع است که ظرف سال جدید 5 بار طعمه حریق شده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد