رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه :

برخورد جدی بامتخلفان تغییرکاربری اراضی/ پست و مقام مأمن دست اندازان به بیت المال نخواهد بود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284598|15:59 - 1394/03/07
نسخه چاپی
برخورد جدی بامتخلفان تغییرکاربری اراضی/ پست و مقام مأمن دست اندازان به بیت المال نخواهد بود
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از برخورد جدی با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان خبر داد و گفت: باید برای این افراد حداکثر جریمه در نظر گرفته شود.

به گزارشامروله، محمدرضا عدالتخواه پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمانشاه که با محوریت برخورد با تعرض به اراضی بیت المال و تخریب محیط زیست در سالن جلسات شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه برگزار شد، بر لزوم بیان واقعیت ها از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: بیان این واقعیت ها باعث می شود که کارگزاران رفتار خوبی با مردم داشته و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

 

وی در ادامه بر لزوم برخورد قاطعانه با تعرض کنندگان به جنگل ها و مراتع به بهانه ساخت هر گونه مکانی تاکید کرد و افزود: ما مسئول هستیم که اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهیم.

 

عدالتخواه خواستار برخورد جدی با متخلفان در تمامی زمینه ها شد و گفت: باید به صورت جدی در این راستا وارد عمل شده و قاطعانه برخورد کرد.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، تاکید کرد: بنده به عنوان بالاترین مقام قضایی استان به کار خود نه به عنوان یک وظیفه بلکه به عنوان یک تکلیف شرعی نگاه کرده و با افراد متخلف در هر پست و مقامی برخورد خواهیم کرد.

 

وی یکی از عوامل موثر در پیشگیری از وقوع جرم را خودسازی افراد عنوان کرد و گفت: زمانی که یک مسئول شروع به تخلف کردن کند، مردم می گویند که وی راه را برای تخلف هموار کرده و خط شکن خلاف شده است.

 

عدالتخواه در ادامه با تاکید بر لزوم برخورد با چاه های غیر مجاز، خاطر نشان کرد: حفر اینگونه چاه ها باعث شده کشاورزی کشاورزان نابود شده و محصولات آنها از بین برود.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، ادامه داد: از فردا تمامی باغات استان را مورد بررسی قرار داده و مجوزهای لازم در این خصوص به صورت تلفنی نیز صادر خواهد شد.

 

وی از تشکیل دو شعبه ویژه در دادگاه تجدید نظر در خصوص اراضی و منابع طبیعی خبر داد و گفت: در دادسرا هم شعبه ویژه ای در این خصوص تشکیل می شود تا پیگیری ها مستمر و بدون اغماض صورت بگیرد.

 

عدالتخواه تصریح کرد: مسئولینی که اقدام به ارائه خدمات از جمله آب، برق، گاز، تلفن و ... به کاربران متخلف کرده اند تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و حتی مدیر ثبت نیز بدون استعلام از مدیر امور اراضی، منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی نمی تواند سندی را به ثبت برساند.

 

مقام ارشد قضایی استان کرمانشاه، یادآور شد: طبق گزارشات رسیده از مرداد ماه سال گذشته با تشکیل اکیپ ها و تیم های نظارتی، کسی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز در کرمانشاه نکرده است.

 

عدالتخواه گفت: نیروی انتظامی نیز می تواند بدون حکم دادگاه و البته با تایید مدیر امور اراضی و جهاد کشاورزی در راستای قلع و قمع بناهای غیرمجاز اقدام کند.

 

وی در خصوص جریمه افرادی که اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می کنند، نیز گفت: باید حداکثر میزان جریمه برای این افراد در نظر گرفته شود.

 

عدالتخواه با تاکید بر اینکه جرم دیگر بدون هزینه نیست، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ هکتار زمین بدون سند در استان کرمانشاه وجود دارد و چشم انداز ما این است که تا پایان امسال برای آنها سند صادر کنیم تا این زمین ها از چپاول مصون بمانند.

 

وی گفت: همچنین ۱۰۰ فقره پرونده تغییر کاربری در استان داریم که با جدیت تمام در دست پیگیری هستند.

 

این مقام ارشد قضایی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در راستای برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: با هر دست اندازی به بیت المال با قاطعیت برخورد کرده و  و در این میان با هیچ پست و مقامی مماشات نخواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد