استاندار کرمانشاه:

قطار سبک شهری نیاز کرمانشاه بود و از سوی کسی به ما تحمیل نشد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284626|16:33 - 1394/03/07
نسخه چاپی
قطار سبک شهری نیاز کرمانشاه بود و از سوی کسی به ما تحمیل نشد
استاندار کرمانشاه گفت: تغییر ماهیت منوریل به قطار سبک شهری با مصوبه شورای عالی ترافیک و بصورت کاملا کارشناسی بوده و برخی گمانه زنی ها مبنی بر تحمیلی بودن این طرح از سوی برخی اشخاص اصلا صحت ندارد.

به گزارشامروله، ابراهیم رضایی بابادی روز پنجشنبه در بازدید از روند عرشه گذاری طرح قطار شهری کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: احداث قطار شهری فرصتی مناسب برای توسعه کرمانشاه است و چون منوریل سابق کرمانشاه دارای ظرفیت تغییر کاربری به ال.آر.تی را داشت، تداوم اجرای این طرح را در دستور کار قرار دادیم.

 

وی افزود: اگر قرار بود که با کل پروژه مخالفت کنیم و ستون ها را برداریم علاوه بر تحمیل زیان فراوان به شهر، باید از آغاز در ردیف شهرهایی که در صف دریافت مجوز طرح های ریلی هستند قرار می گرفتیم اما خوشبختانه ماهیت پروژه با مصوبه شورای عالی ترافیک تغییر کرد و اکنون هم روند اجرایی خوبی دارد.

 

استاندار کرمانشاه همچنین ابراز امیدواری کرد که شورای شهر مبلغ یک هزار و200 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تامین اعتبار این طرح مصوب کند ضمن اینکه در سفر هیات دولت هم سعی می کنیم که اعتبارات دیگری را جذب کنیم و در نهایت بتوانیم تا پایان سال 96 گام نخست از سه راهی مسکن تا میدان آزادی را به بهره بردازی برسانیم.

 

رضایی بابادی احداث قطار سبک شهری را با توجه به ساختار طولی شهر کرمانشاه یک ضرورت توصیف کرد.

 

** رونمایی از آرم قطار شهری و انتقاد استاندار از آشفتگی بصری شهر کرمانشاه

 

امروز همچنین از آرم ویژه سازمان قطار شهری کرمانشاه رونمایی شد.

به گفته رییس سازمان قطار شهری کرمانشاه، این آرم از میان 400 اثر و طرح دریافتی با رای هیات داوران انتخاب شده است.

سعید سلیم ساسانی اظهار کرد: 190 طراح داخلی و یک طراح از کانادا آثارشان را ارسال کرده بودند.

البته استاندار کرمانشاه در سخنانی متفاوت از آشفتگی های بصری شهر کرمانشاه انتقاد کرد.

رضایی بابادی، بی سامانی و قاعده مند نبودن تابلوها و بنرهای سطح شهر را عامل این آشفتگی ها دانست و از ارگان ها و سازمان های دولتی خواست تا طرح های خود را به گرافیست های کرمانشاهی بسپارند تا علاوه بر جنبه زیبایی، شغلی هم برای گرافیست ها ایجاد شود.

شهر کرمانشاه 900 هزار نفر از جمعیت دو میلیون نفری استان را در خود جای داده است.