مدیرکل شیلات کرمانشاه

تولید ماهی در استان کرمانشاه ۵۳ درصد افزایش می‌یابد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284672|14:18 - 1394/03/09
نسخه چاپی
تولید ماهی در استان کرمانشاه ۵۳ درصد افزایش می‌یابد
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: تولید ماهی در سطح استان کرمانشاه با افزایش مجتمع‌های پرورش ماهی نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارشامروله، سید فرزاد افضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درکرمانشاه، با اشاره به تولید ماهیان سردابی و گرمابی در استان کرمانشاه اظهار داشت: در سال گذشته 11 هزار و 793 تن ماهی سردابی و گرمابی در مجتمع و واحدهای تولیدی انفرادی سطح استان تولید شد که امسال این رقم به 18 هزار تن افزایش می‌یابد.

 

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه میزان تولید ماهیان سردابی و گرمابی سال گذشته در مجتمع و واحدهای تولیدی انفرادی را دو هزار و 513 و هشت هزار و 75 تن اعلام و عنوان کرد: در این مدت ماهیان گرمابی تولید شده در آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی همچون رودخانه‌ها و سد یک هزار و 196 تن بوده است.

 

افضلی پیرامون میگو و خاویار تولید شده در استان کرمانشاه در سال گذشته گفت: 4.6 تن ماهی خاویار و 4.5 تن میگوی آب‌های شیرین در سال 93 در سطح استان تولید شده است و درصورت مطلوب بودن شرایط تولید از جمله نبود بیماری مربوط به ماهیان تلاش می‌شود امسال تولید ماهیان سردابی، گرمابی، خاویار و میگو به 18 هزار تن افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه برای افزایش انواع ماهی قابل تولید در صورت مطلوب بودن شرایط تولید برنامه افزایش احداث مجتمع‌های پرورش ماهی در سال 94 نیز در دست اقدام است، افزود: راه‌اندازی مجتمع پرورش ماهی خاویار گلین، مطالعه و ساخت مجتمع پرورش ماهی خاویار تنگ محمودی و تکمیل سایت زیر بنایی فاز دو مجتمع پرورش ماهی گرمابی قصرشیرین از جمله این اقدامات است.

 

افضلی با اشاره به تولید ماهی زینتی در استان کرمانشاه اظهار کرد: در سال گذشته دو میلیون و 300 هزار قطعه ماهی تخم گذار و زنده زا تولید شده است که به طور عمده در داخل استان کرمانشاه و برخی دیگر از استان‌ها به مصرف می‌رسد.

 

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه سرانه مصرف ماهی برای هر فرد در استان کرمانشاه را هفت کیلو گرم اعلام و بیان کرد: به طور میانگین مصرف سرانه ماهی در کشور 9 کیلو گرم است که یکی از دلایل پایین بودن سرانه مصرف در استان کرمانشاه غیرساحلی بودن آن است.