قاسم نژاد:

برداشت انگور یاقوتی از تاکستان های شهرستان قصرشیرین آغاز شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284774|11:10 - 1394/03/12
نسخه چاپی
 برداشت انگور یاقوتی از تاکستان های شهرستان قصرشیرین آغاز شد
مسوول امور باغبانی اداره جهاد کشاورزی قصرشیرین از آغاز عملیات برداشت انگور یاقوتی بعنوان اولین نوبرانه کشور از سطح یک هزار و381 هکتار از تاکستان های بارور این شهرستان خبر داد.

به گزارشامروله، فرهاد قاسم نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال از تاکستان های بارور این شهرستان با میانگین برداشت شش تن در هکتار بیش از هشت هزار تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

 

وی اظهارداشت: این شهرستان هم اکنون یک هزار و 641 هکتار تاکستان دارد که از این میزان 260 هکتار آن غیر بارور است.

 

وی گفت: با توجه به افزایش سطح تاکستان های بارور شهرستان قصرشیرین در سال جاری بیش از یک هزار تن افزایش محصول نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

 

وی افزود: سال زراعی گذشته سطح زیرکشت انگور یاقوتی قصرشیرین یک هزار و551 هکتار بود که از این میزان یک هزار و200 هکتار آن بارور بود که با میانگین عملکرد برداشت شش تن در هکتار بیش از هفت هزار تن انگور از این باغات برداشت شد.

 

انگور یاقوتی تولیدی قصرشیرین یکی از مرغوبترین انواع آن در سطح کشور است که بخشی از آن از طریق مرزهای رسمی این شهرستان به خارج از کشور صادر می شود.

درآمد بالای محصول انگور یاقوتی نوبرانه باعث ایجاد انگیزه و رغبت مضاعف کشاورزان برای احداث باغات انگور در این منطقه مرزی گرمسیری از غرب استان کرمانشاه شده است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 29 هزار و 188 هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.ک/3

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد