گزارش

مشکلات شهرک مشاغل آلاینده سرپلذهاب تمامی ندارد/ گرد بی‌مهری مسئولین برچهره صاحبان مشاغل

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284796|13:43 - 1394/03/13
نسخه چاپی
مشکلات شهرک مشاغل آلاینده سرپلذهاب تمامی ندارد/ گرد بی‌مهری مسئولین برچهره صاحبان مشاغل
مشکلات انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده سطح شهر سرپلذهاب همچنان به قوت خود باقیست که این مسئله مانع انتقال این مشاغل به شهرک مورد نظر شده است.

به گزارشامروله،  به نقل ازبازی دراز، مثنوی هفتاد من مشکلات طرح انتقال مشاغل آلاینده سرپلذهاب بعد از گذشت 9 سال هنوز هم به مصراع پایانی خود نرسیده و این دیوان کماکان ادامه دارد. سال هاست که بحث انتقال مشاغل آلاینده صوتی و زیست محیطی در شهرستان سرپلذهاب مطرح است ولی همچنان این طرح مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته و روزهای کم توجهی به خود را پشت سر می گذارد.

 

صحبت‌های ساکنین شهرستان سرپلذهاب که در مجاورت این مشاغل منتقل نشده سکونت دارند تاییدی بر لزوم انتقال هر چه سریعتر این آلاینده ها به شهرک مشاغل است.

 

بهرامی یکی از شهروندان سرپلذهابی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برق منزل آنها در اکثر مواقع با نوسانات مواجه می شود و این امر سبب آسیب رساندن به وسایل برقی می شود.

 

عزیزی یکی دیگر از همسایگان این مشاغل است که او نیز از عدم توجه به طرح انتقال مشاغل مزاحم گلایه دارد. 

 

وی با اشاره به آلودگیهای صوتی این مشاغل اذعان داشت: در خانه فرزند خردسال و بیمار داریم اما این مشاغل اجازه استراحت به آن ها را نمی دهند.

 

با توجه به تهیه گزارشهای متعدد و پیگیریهای مکرر جهت علت عدم نقل و انتقال سریع این مشاغل به شهرک مشاغل، کماکان مشکلات این شهرک پابرجا مانده است. صاحبان این مشاغل با توجه به ضرب الاجل شهرداری همگی شروع به ساخت و ساز مغازه های خود در شهرک منصوب به آنها کرده اند اما مشکلات زیادی بر سر راه آنهاست که گویا خیال تمام شدن ندارند.

 

 

 

یکی از مشکلاتی که شهرک نشینان با آن مواجه هستند مشکل برق است. بسیاری از واحدهای صنفی در این شهرک مستقر شده اند اما هنوز انشعاب برق به آنها واگذار نشده و استفاده آنها از انشعاب فرعی برق نیز با قطعی روبرو می شود.

 

 

یکی از صاحبان مشاغلی که واحد صنفی خود را به شهرک منتقل کرده است در این رابطه به خبرنگار بازی دراز گفت: ما به دلیل عدم واگذاری انشعاب اصلی برق مجبوریم از انشعاب فرعی استفاده کنیم که هربار توسط اداره برق قطع شده و ما متحمل ضرر و زیان بسیاری شده و مجبور به تعطیلی واحد صنفی خود می شویم.

 

 

در این میان رئیس اداره برق شهرستان نیز در خصوص این مشکلات به خبر نگار بازی دراز اظهار داشت: در شهرک مشاغل آلاینده سرپلذهاب فقط یک انشعاب فرعی به شهرداری واگذار شده تا روشنایی معابر را تامین نماید لذا استفاده واحدهای صنفی از این انشعاب غیرمجاز بوده و در صورت مشاهده قطع خواهد شد.

محمدیان افزود: واگذاری انشعاب به مشترکین متقاضی باید مراحل قانونی خود را طی کند که یکی از این مراحل جواب مثبت شهرداری به استعلام این اداره است که تاکنون انجام نشده است.

 

مشکلات نبود آب کافی در شهرک و جاری نشدن آب در خطوط اصلی و شبکه داخلی شهرک از دیگر مشکلاتی است که روند انتقال مشاغل را باکندی مواجه کرده است.

 

یکی از صاحبان مشاغل به خبرنگار ما گفت: ما فاقد آب کافی در شهرک هستیم که این مسئله  مشکلاتی را خصوصا در امر ساخت وساز واحدها ایجاد کرده است. صرفا یک تانکر حمل آب در اختیار شهرک قرار گرفته که جوابگو  نیست.

رئیس اداره آبفای شهرستان مسئول بعدی بود که باخبرنگار بازی دراز هم سخن شد.

 

جواد کریمی به خبرنگار بازی دراز گفت: شبکه داخلی آب و فاضلاب شهرک مشاغل توسط شهرداری و از طریق مناقصه به پیمانکار شخصی واگذار شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: جاری شدن آب درلوله های این شهرک نیازمند تایید پروژه توسط کارشناسان فنی این اداره است که بایستی براساس مشخصات ارسالی از طرف شهرداری نظر خود را اعلام نمایند.

 

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده با دریافت نقشه های فنی این کار انجام خواهد گرفت، اذعان داشت: ما این آمادگی را داریم که پس از دریافت نقشه های فنی و تایید آن نسبت به واگذاری انشعاب آب و فاضلاب به مشترکین متقاضی برابر با مقررات و در مقابل دریافت حق انشعاب اقدام نماییم.

با توجه به توضیحات ارائه شده خبرنگار بازی دراز راهی شهرداری شد تا علل مشکلات موجود و راهکارهای رفع آن را بررسی نماید.

 

شهردار سرپلذهاب در این خصوص گفت: شبکه داخلی آب و فاضلاب شهرک احداث شده و آماده جریان یافتن آب در لوله های آن است که پس از تایید اداره آبفای شهرستان به زودی این امر تحقق خواهد یافت.

 

علی قطره ای ادامه داد: برای تایید آبفای شهرستان به نقشه های فنی پروژه نیاز است که این مشخصات آماده شده و به این اداره ارسال خواهد شد.

 

 

وی درخصوص مشکل برق نیز گفت: اداره برق شهرستان فقط  یک انشعاب فرعی را برای روشنایی معابر دراختیار شهرداری قرار داده است.

 

وی افزود: استفاده واحدهای صنفی از این انشعاب غیرقانونی بوده و توسط اداره برق قطع می شود.

 

وی پاسخ مثبت شهرداری به استعلام اداره برق برای واگذاری انشعاب به واحدهای صنفی را نیازمند پایان یافتن ساخت و ساز واحد و دریافت پروانه پایان کار عنوان کرد و اذعان داشت: از مجموع 320واحد موجود در شهرک اداره برق تنها استعلام 13واحد را به شهرداری ارسال کرده که در دست بررسی است.

 

 

به گزارش بازی دراز، واضح است تا زمانی که امکانات موجود برای ساخت و ساز و ادامه فعالیت دراین شهرک مهیا نشود، نقل و انتقال صد درصدی این مشاغل ممکن نخواهد بود لذا کلید حل تمامی این مشکلات در دست مسئولین است تا هرچه سریعتر با فراهم آوردن امکانات و تسهیل روند ساخت و ساز برای این مشاغل آلاینده که اکثر آنها جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می شوند، تمامی این موانع و مشکلات را برطرف نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد