قتل/

6 کشته و زخمی در نزاع دسته جمعی در رودبار/ کودک 2 ساله قربانی این نزاع شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 284826|20:04 - 1394/03/15
نسخه چاپی
6 کشته و زخمی در نزاع دسته جمعی در رودبار/ کودک 2 ساله قربانی این نزاع شد
اختلاف خانوادگی بین دو گروه کافی بود تا تیراندازی مرگباری در رودبار رخ دهد و پنج تن کشته بر جای بگذارد.

به گزارشامروله، به نقل از رودبار ما، آخرین روز اردیبهشت ماه سال جاری بود که درگیری شدید، داد و فریادهای بی امان و سرانجام شلیک پیاپی گلوله، آخرین پرده اختلافات دو طایفه فلاحی و منصوری در روستایی شهرک سلمانیه شهرستان رودبار رودبار را در غم فرو برد و حادثه ای هولناک آفرید،حادثه ای که دهان به دهان نقل شدو ۱۴ خرداد خونینی در رودبار را رقم زد.

 

اختلاف خانوادگی بین دو گروه کافی بود تا تیراندازی مرگباری در رودبار رخ دهد و پنج تن کشته بر جای بگذارد، در شب گذشته در بلوار امام خمینی (ره)شهرستان رودبار درست در نزدیکی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان، شرور مسلح فراری با استفاده از کلاشینکف اقدام به تیراندازی به سمت سرنشینان خودروی که اعضای یک خانواده بودند، کرده و سه تن کشته و یک زخمی برجای گذاشت.
 
یک ساعت بعد از این ماجرا خانواده مقتول به قصد انتقام گیری دونفر از خانواده قاتل که یکی از آنها فرزند دوساله بود را در منزل شخصی به قتل رساند. اختلافات خانوادگی که یک ماه  پیش از این نیز منجر به درگیری های متعددی شده بود ،سرانجام با خشونتی وصف ناپذیر همراه شد و ۶ نفر را به کام مرگ کشاند، این حادثه خونین باعث رعب و وحشت مردم شهرستان رودبار شد .
 
حوادث یک ماه گذشته در شهرستان رودبار جنوب که در همه آنها ، “خون و اسلحه” نقش اول را بازی کرده اند ، زنگ خطری است که انتظار می رود مسئولان را به خود آورد.
 

مسئولین شهرستان رودبار! مردم امنیت می خواهند.”رودبار ما” ضمن محکومیت این رفتارهای خارج از شئونات انسانی و اسلامی، بر ضرورت برخورد قاطع با مسببان این نزاع که مصداق “مفسد فی الارض” هستند تاکید می کند و امیدوار است که با حاکمیت قانون و امنیت، مردم این منطقه از استان در آرامش زندگی کنند.باید گفت که قتل های ناموسی بدترین نوع ناهنجاری فرهنگی است که باید تا زمانی که در بافت جامعه  جاری است، آن را به نقد کشید و درباره آن به بوته بحث نشست تا بتوان برای از بین بردن آن تلاش مثمر ثمر کرد.

 

تعصبات قومی سالهاست که در این منطقه وجود دارد چرا مسئولین وحدت را در بین قبائل ایجاد نمی کنندتا شاهد قتلهای مستمر در این شهرستان نباشیم؟

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد