عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

زمین‌خواران به حال خود رها شدند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 284887|12:47 - 1394/03/17
نسخه چاپی
زمین‌خواران به حال خود رها شدند
عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه به‌خلاف اختلاس و معوقات بانکی، زمین‌خواران جلوی چشم مردم هستند، از تحقق عمده زمین‌خواری‌ها در دهه ۷۰ خبر داد و گفت: زمین‌خواران به حال خود رها شدند.

به گزارشامروله، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه به‌خلاف اختلاس و معوقات بانکی، زمین‌خواران جلوی چشم مردم هستند، از تحقق عمده زمین‌خواری‌ها در دهه 70 خبر داد و گفت: زمین‌خواران به حال خود رها شدند.

 

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، افزود: واگذاری قطعات درشت متوقف شده است اما تلاشی برای تعیین تکلیف زمین‌خواری‌های انجام شده نیز صورت نمی‌گیرد.

 

نماینده مردم آمل در مجلس ادامه داد: در موردی زمین کشاورزی با اسم احداث گاوداری 2هزار رأسی دریافت شده اما با دریافت زمین فعالیت اقتصادی در آن آغاز نشده یا تبدیل به ویلا یا برج شده است .

 

زمین خواری‌ها نیازمند به تعین تکیف

یوسفیان ملا با اعلام اینکههنوز در دولت یازدهم اقدامی برای تعین تکلیف و بازپس‌گیری زمین‌های کشاورزی صورت نگرفته است، اظهار داشت: زمین‌خواری‌ها جلوی چشم مردم و به‌راحتی قابل تشخیص بوده و مانند اختلاس و معوقات بانکی پنهان نیست.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در سراسر کشور هزاران هکتار زمین دریافت کرده است، تصریح کرد:  آیا دانشگاه علوم و تحقیقات نیازمند چندین هکتار زمین است که برای دسترسی به اراضی آن باید اتوبان ساخت.

عمده زمین‌خواری‌ها در دهه 70
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در سه دهه گذشته 4میلیون و 400هزار هکتار از اراضی کشور واگذار شده که عمده آنها در دهه 70 صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با اسامی شهرک‎های صنعتی، دانشگاه، بیمارستان و ... منابع طبیعی دریافت شد اما بخش عمده‌ای از آنها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

50درصد از منابع طبیعی واگذارشده در جای خود استفاده نشد
یوسفیان ملا تأکید کرد: با اطمینان خاطر می‌توان تخمین زد که بیش از 50 درصد از منابع طبیعی دریافت شده در جای خود استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه در مواردی نیز دریافت منابع طبیعی با میزان نیاز تناسب ندارد، گفت: در مواردی هزار هکتار برای ساخت دانشگاه دریافت شده اما نیاز به 10 تا 20 هکتار بوده است.

نماینده مردم آمل در مجلس در پایان گفت: نمایندگان سازمان امور اراضی به‌طور مرتب در مجلس حضور می‌یابند اما ابزار و قدرت لازم  برای باز پس گیری اراضی را ندارند و دولت در این باره باید ورود کند.