در پی تقاضای جمع کثیری از مردم صورت گرفت

۲۶ خرداد؛ تشییع پیکر مطهر غواصان شهید در تهران

سرویس: اجتماعیکد خبر: 284919|14:56 - 1394/03/18
نسخه چاپی
۲۶ خرداد؛ تشییع پیکر مطهر غواصان شهید در تهران
بنا به تقاضای جمع کثیری از شهروندان تهرانی جهت تجدید میثاق با شهیدان دفاع مقدس از جمله شهدای خط شکن و غواص تازه تفحص شده، یک مراسم تشییع قبل از مرحله شناسایی برگزار خواهد شد.

به گزارشامروله،  روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بنا به تقاضای جمع کثیری از شهروندان تهرانی به ویژه جوانان عزیز جهت تجدید میثاق با شهیدان دفاع مقدس از جمله شهدای خط شکن و غواص تازه تفحص شده و اصرار بر تشییع این عزیزان قبل از مرحله شناسایی نهایی، اقدام به برگزاری یک مراسم تشییع می‌کند.

 

در اجابت به درخواست این شهروندان و جوانان مشتاق تهرانی، به اطلاع می رساند مراسم تشییع 270 شهید تازه تفحص شده، روز سه شنبه 26 خرداد ماه ساعت 4 بعد از ظهر از میدان بهارستان مقابل درب غربی مجلس شورای اسلامی ایران به سوی معراج الشهدای تهران انجام خواهد شد.

 

روز سه شنبه 26 خرداد ماه مصادف است با سالروز شهادت 4 تن از سربازان و پیشگامان مبارزه با کاپیتولاسیون آمریکا، یعنی شهیدان بخارایی، امانی ، صفارهرندی و نیک نژادی می باشد.

چندی پیش پیکر مطهر 270 شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده‌اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. پیکر 175 شهید از این 270 شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای 4 بودند. سردار باقرزاده در این رابطه گفت: پیکر این شهدا متعلق به غواصان جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است که در عملیات کربلای4 با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند. برخی از پیکرهای مطهر این شهدا کشف شد که هیچ جراحتی نداشت و متوجه شدیم که آن‌ها زنده به گور شدند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد