گزارش

آتش سوزی این بار به ریجاب رسید/ سوختن جنگل ها در نبود امکانات مناسب اطفای حریق + تصاویر

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284970|18:10 - 1394/03/20
نسخه چاپی
آتش سوزی این بار به ریجاب رسید/ سوختن جنگل ها در نبود امکانات مناسب اطفای حریق + تصاویر
آتش سوزی سطح وسیعی از مراتع و جنگلهای منطقه ریجاب را در کام خود سوزاند.

به گزارشامروله، به نقل ازکرند کرد،آتش سوزی جنگل های شهر ریجاب را از کوه های روستای یاران از توابع شهر ریجاب دالاهو تا کوه کاو (نام یکی از کوه های منطقه) در برگرفت و خسارات زیادی به مراتع و جنگل های منطقه وارد کرده است.

 

ارسلان فاروقی معاون اداره منابع طبیعی دالاهو در گفتگو با کرندکرد اظهار داشت: آتش سوزی در ساعت 15 روز گذشته توسط اداره منابع طبیعی و با همکاری اهالی به طور کامل مهار شد.

 

 

فاروقی از آتش سوزی همزمان در روستای کنهر از توابع شهرستان کرندغرب خبر داد که این آتش سوزی نیز به طور کامل مهار شد.

 

وی با تأکید بر اینکه حریقدر جنگل ها در سالهای آتی بیش تر خواهد شد از اهمیت فرهنگ سازی خبر داد و افزود: با فرهنگ سازی و تربیت نیروهای متخصص منابع ارزشمند جنگلی برای نسل آینده محفاظت می شود.

 

فاروقی در ادامه مبارزه با آتش سوزی به عنوان یک بحران را نیازمند یک اعتبار ویژه دانست تا بتوان از جنگل ها و مراتع به عنوان یک پشتوانه و بستر حیات انسانی حفاظت کرد.

 

نبود تجهیزات اطفای حریق روند کار را کند کرد

 

وی اظهار داشت:  مساله ای که در کنار تربیت نیروهای انسانی اهمیت پیدا می کند، وجود تجهیزات لازم است که متأسفانه نیروهای منابع طبیعی دالاهو از تجهیزات لازم برای اطفای حریق بی بهره اند و این معضل روند کار آنها را در اطفای حریق کند کرده است.

 

رضایی معاون فرماندار دالاهو نیز در گفتگو با خبرنگار کرند کد در این خصوص مهم ترین کار برای پیشگیری از آتش سوزی در  مراتع و جنگل ها را اجرای برنامه های آموزشی در سطح مدارس برای دانش آموزان، معلمین و به خصوص روستائیان حاشیه مراتع و جنگل دانست و اظهار داشت: این اقدام به تاثیرات مراتب بهتری برای کم کردن خسارت ها دارد.

 

گفتنی است در  روزهای گذشته در شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز آتش سوزی های مشابهی رخ داده است.

 

هنوز از میزان خسارت وارد شده اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد