مرصاد اسپرت گزارش می دهد؛

نگاهی به هزینه‌های سرسام‌آور ورزش در کرمانشاه/ وقتی تعرفه‌ استخرهای ورزشی افزایش می یابد اما نظارت و امکانات نه!

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284990|12:14 - 1394/03/21
نسخه چاپی
نگاهی به هزینه‌های سرسام‌آور ورزش در کرمانشاه/ وقتی تعرفه‌ استخرهای ورزشی افزایش می یابد اما نظارت و امکانات نه!
با آغاز فصل گرم تابستان و مراجعه افراد به استخرهای سطح شهر، همواره مشکلات زیادی برای مراجعه کنندگان به وجود آمده که نارضایتی آنان از این اماکن ورزشی را در پی دارد.

به گزارشامروله،  به نقل ازمرصاداسپرت، با شروع فصل گرما یکی از ورزش هایی که مورد توجه بسیاری از افراد مختلف در جامعه قرار می گیرد ورزش شنا است. این ورزش ضمن جذابیت و مهیج بودن می تواند به خودی خود خطرات و آسیب هایی را در پی داشته باشد.

 

روی آوردن جمع کثیری از مردم به استخر ها جهت انجام این ورزش سبب شده است تا استخر های موجود از نظر مسائل بهداشتی، امکاناتی و...دچار مشکلات عدیده ای شوند و این در حالی است که از سوی دیگر علاوه بر مشکلات رفاهی استخرها، شاهد نارضایتی مردم از شهریه های این اماکن ورزشی هستیم.

 

میزان شهریه های بالا در برابر امکانات کمی که مسئولان این استخرها به مراجعه کنندگان ارائه می دهند سبب شده است که بسیاری از والدین ورزش شنا را از برنامه های تابستانی فرزندان خود حذف کنند.

 

مشاهده این مشکلات موجود ما را بر این داشت تا نگاهی اجمالی به بررسی فضای استخرهای دولتی سطح استان داشته باشیم.

 

پرداخت هزینه های بالا جوانان را از ورزش دور می کند

 

 یکی از جوانان کرمانشاهی در حین خروج از یکی از استخرهای دولتی شهر در گفتگو با خبرنگارمرصاداسپرت در خصوص وضعیت رفاهی و امکاناتی این استخرها گفت: یکی از مهم ترین مشکلات موجود در این استخر ها پذیرش جمعیت بسیار بالایی است که در هر تایم آموزشی آن وجود دارد.

 

سالاری گفت: حضور مراجعه کنندگان زیاد در هر ساعت از واگذاری استخر سبب می شود تا هم از لحاظ امکاناتی کمبود داشته باشیم و هم از نظر نظافت موارد بهداشتی به صورت کامل و خوب رعایت نشود.

 

این جوان کرمانشاهی در ادامه ضمن اشاره به بالا بودن شهریه های این استخرها گفت: در حال حاضر برای هر تایم آزاد مبلغ 8000 تومان و هر دوره  آموزشی باید 180 هزار تومان شهریه پرداخت کنیم. با توجه به اینکه این استخرها زیر نظر اداره ورزش و جوانان هستند این مبلغ زیاد است و البته بالا بودن این شهریه ها با توجه به امکاناتی که ارائه می کنند منصفانه نیست.

 

 

سالاری گفت: مسئولین، جوانان را برای پر کردن اوقات فراغت خود به ورزش تشویق می کنند اما دریغ از اینکه ورزش نیاز به صرف هزینه دارد و این در حالی است که وجود شهریه های بالا در استخرها و اماکن ورزشی استان سبب شده تا جوانان کرمانشاهی  به  لحاظ اینکه در سطح متوسط درآمدی هستند قادر به پرداخت این هزینه ها نباشند و به همین راحتی از ورزش کناره گیری کنند.

 

افزایش 14 درصدی تعرفه های ورزشی نسبت به سال 93 / مسائل بهداشتی استخرها به وزارت بهداشت بر می گردد

 

پیمان جاویدان رییس هیات شنای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگارمرصاد اسپرت در خصوص مشکلات فوق گفت: در جلسه  ابتدای سال اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه که با حضور با نمایندگان بازرگانی و باشگاه داران استان تشکیل شد تمامی قیمت ها و نرخ شهریه های مصوب رشته های ورزشی استان و همچنین حق استفاده از اماکن ورزشی آنها  مصوب و طی نامه ای به تمامی هیات ها و اماکن ورزشی دولتی و غیر دولتی ابلاغ شد که به طبع هیات شنا و استخرهای زیر نظر آن نیز از این قاعده جدا نیستند.

 

وی از افزایش 14 درصدی تمامی نرخ ها و تعرفه های رشته های ورزشی نسبت به سال 93 خبر داد و گفت: البته در این میان بعضی از هیات های ورزشی با توجه به صلاحدید رییس هیات این درصد نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است که هیات شنا از این جمله هیات‌ها می‌باشد و در حال حاضر در استخرهای شهید اشرفی اصفهانی و مجموعه ورزشی کوثر که زیر نظر هیات شنا و اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه هستند تمامی تعرفه ها کما فی سابق از مراجعه کنندگان دریافت می شود.

 

جاویدان در خصوص مشکلات بهداشتی مربوط به استخرها گفت: در این خصوص  وزارت بهداشت نظارت کامل بر استخرها را دارد و این قضیه از حیطه کاری هیات و اداره ورزش و جوانان خارج است.

 

 

 

رییس هیات شنای استان کرمانشاه افزود:  کیفیت و تایید سلامت آب های موجود در استخرها  از مسائل بسیار مهم در استفاده از استخرهای سطح شهر است که وزارت بهداشت باید طی بازرسی از این اماکن نظارت کامل و دقیقی بر این موارد داشته باشد.

 

مدیریت اماکن خصوصی ورزش در بحث مسائل شهریه ای مراجعه کنندگان را دریابند

 

در همین خصوص مجتبی جوهری مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگارمرصاد اسپرتبا اشاره به ماده 88 قانون واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی اظهار داشت: بر اساس این ماده ما ناچار به مزایده گذاشتن همه اماکن ورزشی خود از جمله استخر ها و سالن های ورزشی و ... به بخش خصوصی هستیم که البته افرادی که این اماکن به آنها واگذاری می شود مکلف هستند زیر نظر هیات های ورزشی مربوطه رعایت مسائل قیمتی و شهریه ای را داشته باشند و در این راستا بازرسی و مدیریت اداره ورزش هم بر تمامی امور نظارت خواهد داشت.

 

این مقام مسئول در ادامه تنها تفاوت کار اماکن ورزشی موجود در اداره ورزش را در همین واگذاری آنها به بخش خصوصی دانست گفت: در اماکن ورزشی دولتی استان  میزان شهریه ها در جلسه ای که با حضور مسئولین اماکن ورزشی، ومعاونین اداره ورزش و جوانان برگزار می شود  تعیین شده و سپس قیمت های جدید نسبت به سال گذشته به این اماکن و هیات ها ابلاغ می شود که البته درصد این افزایش نسبت به سال گذشته مقدار بسیار ناچیزی رشد داشته است.

 

وی تاکید کرد: به همین روال تمامی هیات ها موظف به اخذ شهریه از مراجعه کنندگان براساس دستورالعمل ابلاغی می باشند که البته در این میان بعضی از هیات ها و اماکن ممکن است میزان شهریه را افزایش ندهند ولی مطمئنا هیات ها و اماکنی که میزان شهریه بیشتری از مراجعه کنندگان و نوآموزان دریافت می کنند پس از شناسایی مطابق قوانین سازمان با آنها برخورد خواهد شد.

 

جوهری در خصوص امکانات این اماکن گفت: همه‌ این اماکن بر اساس دستور العمل ابلاغ شده خود باید در رعایت موارد امکاناتی و رفاهی و در اختیار قرار دادن آن به افراد  طبق قوانین و مقررات عمل کرده و کاستی ها را بر طرف نمایند هر چند که در بحث مسائل بهداشتی خود افراد هم باید رعایت موارد را بکنند.

 

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در بحث مسائل ورزشی در سطح استان ما تمامی امکانات را ایده آل و مطلوب نمی دانیم. صد در صد در این راستا کاستی هایی وجود دارد اما باید فراموش نکنیم  که ظرفیت های ورزشی استان ما نسبت به استان های همجوار بیشتر است.

 

جوهری گفت: در حال حاضر به علت اینکه بهترین و ارزان ترین روش پر کردن اوقات فراغت جوانان استان ورزش است  برای پوشش تمامی این جوانان در این تفریح سالم و کم هزینه  مجبور به استفاده از اماکن و سالن های  ورزشی بیش از ظرفیت های موجودشان هستیم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد