مدیرکل فنی و حرفه ای کرمانشاه:

پیشرفت فیزیکی دهکده مهارت سنقر به 90 درصد رسید

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284997|12:25 - 1394/03/21
نسخه چاپی
پیشرفت فیزیکی دهکده مهارت سنقر به 90 درصد رسید
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه دهکده مهارت شهرستان سنقر در مدت زمان هشت ماه به 90 درصد رسید.

به گزارشامروله، داوود ناصری امید در نشست با فرماندار سنقر افزود: این مرکز از مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده است.

 

وی ضمن قدردانی از حسن نیت و پیگیری های فرماندار سنقر در زمینه عملیاتی شدن پروژه دهکده مهارت این شهرستان گفت: یکی از مهمترین نیازها و ضروریات جامعه امروز، مهارت آموزی می باشد.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای کرمانشاه به تشکیل شورای مهارت استان به عنوان یک کار جدید اشاره کرد و گفت: با حمایت های استاندار و همکاری اعضای شورای مهارت، تدوین سند مهارت استان در دستور کار قرار گرفته است.

 

ناصری امید تدوین سند مهارت را یک ضرورت و نیاز برای توسعه و تقویت فرهنگ مهارت آموزی و در نتیجه آن ایجاد اشتغال در استان دانست.

 

وی افزود: شورای مهارت با ایجاد انسجام و هماهنگی در زمینه آموزش های مهارتی در بین ادارات و دستگاه های اجرایی استان و با توجه به سند توسعه و سند اشتغال استان توانست تدوین سند مهارت را به عنوان حلقه تکمیل کننده مورد توجه قرار دهد.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای کرمانشاه ارتقا نرخ مهارت در استان و نیازسنجی آموزشی متناسب با نیاز جامعه را از جمله اهداف تدوین سند مهارت استان عنوان کرد.

 

ناصری امید به اجرای طرح ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموخته گان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار و توانمندسازی و آموزش مهارتی روستاییان، عشایر و مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار به عنوان مهمترین برنامه های سازمان در سالجاری اشاره کرد.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی اظهار داشت: برای اجرای این طرح در کشور یک هزار و300 میلیارد ریال در حوزه مهارتی در تبصره 20 بودجه 94 توسط مجلس مصوب شده است.

این مقام مسوول گفت: این طرح در هشت مرحله با بهره گیری از ظرفیت های درون سازمانی، سایر نهادهای دولتی و بخش خصوصی صورت می گیرد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با داشتن 17 مرکز آموزشی و 121 کارگاه آموزشی در مراکز ثابت در 118 حرفه آموزشی مشغول فعالیت است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد