استاندار کرمانشاه:

صادرات کرمانشاه نیازمند تربیت نسل جدیدی از بازرگانان است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285042|09:11 - 1394/03/23
نسخه چاپی
صادرات کرمانشاه نیازمند تربیت نسل جدیدی از بازرگانان است
استاندار کرمانشاه گفت: صادرات استان نیازمند تربیت نسل جدیدی از تجار و بازرگانان است که با مفاهیم علمی این عرصه آشنا باشند.

به گزارشامروله، به نقل از ابراهیم رضایی بابادی در کارگروه توسعه صادرات استان اظهار کرد: در سند توسعه استان بخش تجارت و بازرگانی به عنوان محور توسعه انتخاب شده است و بر همین مبنا می بایست به آموزش افراد فعال در این عرصه بپردازیم.


وی افزود: مدیریت ارشد استان در این زمینه بسیار مشتاق است که با محوریت اتاق بازرگانی آموزش های لازم در زمینه های مختلف و با حضور اساتید برجسته این عرصه ارایه شود.

استاندار کرمانشاه گفت: بی گمان از میان این کلاس های آموزشی تجار و بازرگانان خبره ای بیرون خواهند آمد که می توانند در آینده زمینه ساز توسعه بیشتر صادرات استان شوند.

رضایی بابادی یکی از معضلات بخش صادرات و واردات را عدم آشنایی مدیران این بخش با مسایل حوزه تحت مدیریتشان عنوان کرد و گفت: بسیاری از آن ها تاکنون حتی یک فنچان هم صادر نکرده اند ولی برای صادرات و واردات کشور تصمیم می گیرند.

وی افزود: بسیاری از ادارات و سازمان های دولتی به جای تسهیل در امور، مشغول سنگ اندازی در راه صادرات کشور هستند و این موضوع مشکلات زیادی را پدید آورده است.

این مدیر ارشد استان با تاکید بر صادرات هرچه بیشتر محصولات تولیدی استان گفت: سیاست اقتصادی کشور بر مبنای توسعه صادرات است و در همین راستا باید زمینه ای را فراهم کرد که تمامی محصولاتی که دارای قابلیت صادراتی هست را به کشور های دیگر صادر کنیم.



** صنایع تبدیلی به ارزش افزوده محصولات کشاورزی کمک می کند



استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به لزوم ایجاد صنایع تبدیلی پرداخت و گفت: با توسعه صنایع تبدیلی در استان می توان ارزش افزوده بسیاری از فرآورده های حوزه کشاورزی را به چند برابر رساند و به این ترتیب درآمد سرانه مردم را بالا برد.

رضایی بابادی افزود: در استان آذربایجان با یک فرآیند ساده انگور را تیزابی می کنند و آن را با ارزش افزوده بالاتر به فروش می رسانند در حالی کشاورزان استان تنها به عرضه محصول اولیه بسنده می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش نخود را یکی از مهم ترین محصولات تولیدی در استان دانست و گفت: می توان با راه اندازی صنایع کوچک تبدیلی فرآورده های بسیار متنوع و با ارزش افزوده بیشتر از این محصول تهیه کرد، فراموش نکنیم مصرف خوراکی نخود تنها مختص به آبگوشت نیست و خوراک های بسیار متنوع و سودمندی از نخود تهیه می شود.

این مدیر ارشد استان ادامه داد: با تبلیغات رسانه ای و تشریح خواص نخود می توان این محصولات فرآوری شده را در میان جامعه جا انداخت زیرا مردم مشتاق استفاده از محصولات با خواص فراوان هستند و نخود هم دارای چنین ویژگی هایی است.



** برگزاری نمایشگاه توانمندی ها گامی در راه توسعه صادارت



معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه نیز برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنعتی، صادراتی در کرمانشاه را گامی در راه توسعه صادرات استان عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصتی را فراهم می کند تا صاحبان صنایع و صادرکنندگان استان کالاهای خود را به تجار و بازرگانانی که از کشور عراق و دیگر جاها دعوت می شوند معرفی نمایند.

هدایت حاتمی افزود: این انتظار از سازمان توسعه تجارت ایران وجود دارد که از برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنعتی، صادراتی که به توسعه صادارات کشور کمک می کند حمایت بیشتری انجام دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای ادامه داد: در برنامه توسعه استان تجارت اولین مزیت محسوب است و مدیریت ارشد استان نیز با جدیت به دنبال توسعه ظرفیت ها و پتانسیل های این حوزه است.

وی وظیفه مدیران این حوزه را برقراری اتصال میان حلقه تجارت و تولید دانست و عنوان کرد: استانی با دو میلیون نفر جمعیت که تجارت محور توسعه آن است تنها با اتکا به ظرفیت های فعلی اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی دچار تحول نمی شود و باید با برگزاری کلاس ها و برنامه های آموزشی گوناگون تجارت و بازرگانی را به یک فرهنگ در میان اصناف و اقشار مختلف جامعه تبدیل کرد.

8066

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد