گزارشی از زد و خورد سیاسی برای یک انتصاب؛

آش شور سبزه میدانی ها در کلانشهر هزار ماجرا/اکثریت: حکم شهردار تایید می شود، اقلیت: امکان ندارد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285053|17:45 - 1394/03/23
نسخه چاپی
آش شور سبزه میدانی ها در کلانشهر هزار ماجرا/اکثریت: حکم شهردار تایید می شود، اقلیت: امکان ندارد
حکم شهردار منتخب شورای اسلامی شهر کرمانشاه محل مناقشه دو طیف اکثریت و اقلیت در شورای شهر است به طوریکه هریک نظر خود را ارجح می دانند.

به گزارشامروله، به نقل از پایگاه خبری مغرب، پروسه انتخاب شهردار نهمین کلانشهر کشور با رای اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه به عبدالرضا شعبانی تکمیل شد.

 

عبدالرضا شعبانی موفق به کسب ۸ رای از ۱۵ رای ممکن شد تا از همان ابتدا سختی کار خود در مواجه با طیف های شورای شهر را لمس کرده باشد.

 

علنی شدن مخالفت ها با اظهار نظر عضو متخلف شورا

 

یک هفته پس از انتخاب شهردار کرمانشاه یکی از اعضای شورای شهر که بر اساس ابلاغ معاون وزیر و دبیر هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی از شورا به دلیل دو شغله بودن در حین عضویت در شورای شهر باید سلب عضویت می شد در صدر این حاشیه سازی ها قرار گرفت.

 

فارغ از اینکه شهردار منتخب صلاحیت سازمانی دارد یا نه (که البته مراجع ذیصلاح به آن رسیدگی خواهند کرد و در صورت لزوم اقدام به برکناری شهردار می کنند) اما اظهار نظر یک عضوی که شرایط عضویتش در شورای شهر در هاله ای از ابهام قرار دارد در نوع خود جالب توجه بود.

 

رضا زین الدین که در طیف مقابل اکثریت قرار دارد اظهار داشت:"قانون شرایطی را برای انتخاب شهرداران به لحاظ مدرک تحصیلی و سابقه کاری مشخص کرده که شهردار منتخب شورای شهر کرمانشاه این شرایط را برای تصدی پست شهرداری کرمانشاه ندارد".

 

وی همچنین در مطلبی دیگر عنوان داشت:  «عبدالرضا شعبانی» پزشکی عمومی است و مدرک تحصیلی او متناسب با حوزه کاری شهرداری نیست. همچنین وی یک مدرک لیسانس علوم از دانشگاه افسری دارد و سه تا چهار سال است که بازنشسته شده‌ و برگشت به کار افراد بازنشسته محال است.

 

اکثریت: حکم شهردار تایید می شود، اقلیت: امکان ندارد

 

رایزنی ها برای تایید حکم شهردار کرمانشاه بالا گرفت به طوریکه اخبار پراکنده خبر از نامه نگاری طیف اقلیت به وزارت کشور به منظور جلوگیری از تایید صلاحیت شهردار منتخب دارد.

 

اکثریت شورا هم تلاش ها و رایزنی هایی برای تایید حکم شعبانی در دستور کار خود قرار داده اند .

 

 

طیف اکثریت تایید حکم شهردار را قطعی می داند و اقلیت شورا این امر را محال خطاب می کند و بدین ترتیب پروسه ای طولانی برای این منظور در حال انجام است.

 

در این بین آنچه که قابل تاویل است کار سخت شهردار منتخب با شورایی دو قطبی است که به هیچ روی حاضر به کوتاه آمدن در برابر طرف مقابل خود نیست.

 

تصویب پروژه های بزرگ برای تحول کلانشهر کرمانشاه نیازمند ۱۲ رای مثبت اعضای شورای شهر است که راضی کردن طیف اقلیت برای همراهی با شهردار منتخب با شرایط موجود اتفاقی بسیار سخت می نماید.

 

حال باید منتظر ماند و دید تقابل اکثریت و اقلیت برای تایید و یا عدم تایید حکم شهردار منتخب کرمانشاه به کجا می رسد و شهرداری کرمانشاه روی آرامش را به خود می بیند یا اتفاقاتی دیگر رقم خو،اهد خورد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد