کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خبر داد:

نظارت ویژه بر مراکز عرضه مواد غذایی کرمانشاه در ماه رمضان

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285078|12:49 - 1394/03/24
نسخه چاپی
نظارت ویژه بر مراکز عرضه مواد غذایی کرمانشاه در ماه رمضان
کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: در راستای تأمین سلامت مواد غذایی، طرح نظارت ویژه بر مراکز عرضه این مواد ویژه ماه مبارک رمضان اجرایی می شود.

به گزارشامروله،  بهمن خدادادیان اظهار داشت: از اول هفته جاری برنامه های آموزشی مرکز بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز شده که شامل واحدهای صنفی کبابی ها، قنادی ها و حلیم پزان بوده است. 

 

وی گفت: متاسفانه در سال های گذشته تخلفاتی از سوی این صنف ها مانند استفاده از روغن نباتی با رنگ های غیر مجاز و مواد نامرغوب صورت گرفته که برای جلوگیری از این موارد، در ماه مبارک رمضان نمونه برداری مواد غذایی در خصوص تعیین کیفیت میکروبی و شیمیایی این مواد انجام خواهد شد.

 

خدادادیان افزود: در حال حاضر در سطح شهرستان کرمانشاه ۷۳ بازرس در قالب چند تیم و در سه منطقه بهداشت محیط شهرستان کار نظارت را بر ۱۰۱ شیرینی فروشی، ۷۱ کافه قنادی، ۵۳ مرکز عرضه فرآورده های مواد لبنی و ۳۵۲ کارگاه شیرینی پزی انجام می دهند.

 

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطر نشان کرد: همچنین با همکاری و مشارکت تیم هایی از تعزیرات حکومتی و اصناف، اتحادیه ها، اداره غله، معاونت غذا و دارو و مرکز بهداشت کار نظارت و بازرسی نانوایی ها و همچنین مراکز عرضه مرغ، ماهی و میگو، میوه جات و سبزیجات و فروشگاه های بزرگ به صورت ویژه انجام خواهد شد.

 

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه در دهه آخر ماه شعبان هستیم و غبار روبی مساجد در حال انجام است با سازمان اوقاف و تبلیغات اسلامی در خصوص بحث نظارت مساجد صحبت هایی شده که در این روزها نظافت کلی مساجد، شستن فرش ها، تجهیز سرویس های بهداشتی به مواد شوینده و ... با رعایت نکات لازم صورت بگیرد.

 

خدادادیان به مردم توصیه کرد که با توجه به افزایش نذورات در ماه مبارک رمضان در تهیه نذورات خود از مواد اولیه مناسب استفاده کرده و از ظروف پلاستیکی شفاف برای مواد غذایی گرم و داغ استفاده نکرده و به جای آن از ظروف کاغذی استفاده کنند.

 

وی همچنین از شهروندان خواست ظروف بسته بندی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر که دارای آرم بهداشتی هستند تهیه کنند.

 

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در پایان گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با سامانه ۱۴۹۰ و شماره ۳۷۲۷۷۹۷۳ تماس بگیرند.