افزایش۷.۲ درصدی اهدای خون درکرمانشاه/ آماده خون گیری در رمضان هستیم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285092|13:46 - 1394/03/25
نسخه چاپی
افزایش۷.۲ درصدی اهدای خون درکرمانشاه/ آماده خون گیری در رمضان هستیم
مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه از افزایش ۷/۲ درصدی اهدای خون در استان طی مدت سپری شده از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارشامروله،  ابراهیم سلطانیان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه به منظور اهدای خون به مراکز ثابت و سیار در سطح استان مراجعه کرده اند.

 

وی افزود: از این تعداد مراجعه کننده حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر را آقایان و ما بقی را خانم ها تشکیل می دهند.

 

سلطانیان خاطر نشان کرد: مراجعه این تعداد در استان برای اهدای خون در مدت مذکور نشان دهنده رشد ۷/۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

 

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه در خصوص شرایط اهدا کنندگان خون نیز گفت: داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال و دارا بودن یک سلامت نسبی و عمومی برای اهدا کنندگان خون لازم است.

 

وی با اشاره به نیاز به تمامی گروه های خونی در استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: به سبب فرآوری کمی که گروه های منفی دارند نیاز به این نوع گروه خونی بیش از سایر گروه ها است.

 

سلطانیان همچنین از آمادگی سازمان انتقال خون استان برای دریافت خون از اهدا کنندگان در ماه رمضان خبر داد و گفت: نیروهای ما طی این ماه به صورت سه شیفت کاری مستمر از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب آماده خون گیری از شهروندان هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد