گزارش

وقتی مردم با جان خود تاوان بی تدبیری و بی امکاناتی ها را می دهند/ از نبود پزشک متخصص قلب در گیلانغرب تا فوت یکی از اساتید گیلانغربی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285093|13:47 - 1394/03/25
نسخه چاپی
وقتی مردم با جان خود تاوان بی تدبیری و بی امکاناتی ها را می دهند/ از نبود پزشک متخصص قلب در گیلانغرب تا فوت یکی از اساتید گیلانغربی
شهرستان گیلانغرب به لحاظ قرار گرفتن در بن بست با انواع محرومیت ها روبرو شده شده است و مردم این دیار تاوان این مشکلات را پس می دهند.

به گزارشامروله، به نقل ازمطلع الفجر، بیمارستان گیلانغرب اگرچه در سالهای اخیر با مساحت فیزیکی قابل توجهی افتتاح شد اما از لحاظ ارائه خدمات پزشکی و درمانی  هیچگاه در حد و اندازه شهر هفتاد هزار نفری گیلانغرب به عنوان دومین شهر مقاوم کشور با انواع محرومیت ها نبوده است.

 

آنچه این ادعا را ثابت می کند شرایطی است که در نتیجه چارت تخصصی محدود و از پیش تعیین شده دانشکده علوم پزشکی استان که برای این بیمارستان به وجود آمده است. عواملی همچون نبود اعتبار، سقف جمعیتی پایین و نبود امکانات برای ارائه خدمات تخصصی همچون درمان تخصصی قلب که متاسفانه بخش عظیمی از مرگ و میرها در این شهرستان به واسطه نارسایی و بیماریهای قلبی رخ می دهد، باعث شده است که مشکلات متعددی را به وجود بیاورد.

 

 سوال اینجاست که تا کی مردم محروم  گیلانغرب باید در کنار نبود امکانات اولیه شاهد مرگ و میرهایی باشند که به نوعی حاصل بی تدبیری هاست؟ 

 

حسینی: یکی از اساتید در گیلانغرب به واسطه نبود امکانات جانش را از دست داد

 

 به دنبال  همین مشکلات  و کمبود کاستی بود که نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در تذکری در صحن مجلس شورای اسلامی کمبودهای حوزه درمان در گیلانغرب را متذکر و یادآور شد: گیلانغرب از نبود امکانات پزشکی و پزشک متخصص رنج می‌برد چنانچه روز گذشته یکی از اساتید به علت نبود امکانات جان خود را از دست داد.

سخنان نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی در حالی مطرح شد که دکتر الله داد شبابی از اساتید دانشگاه، به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان الزهرا (س) گیلانغرب فوت شد.

 

 البته نبود امکانات در گیلانغرب جزو آن دسته از کاستی ها و دردهای مردم این دیار نیست که مسئولی در باره آنها سخن به میان نیاورد و حرف دل مردم را نگوید اما به راستی فقط سخن گفتن از دردها و کمبود امکانات مردم باری از الام انها می کاهد؟

 

با این وجود فرماندار گیلان غرب هم بر این مهم که گیلانغرب با برخی کاستی ها مواجه است تاکید دارد. او در خصوص کمبود امکانات در حوزه بیماری های قلبی  به خبرنگارمطلع الفجرگفت: در جلسه ای که اخیراً با مسئولان دانشکده علوم پزشکی کرمانشاه در گیلانغرب  داشته ایم مشکلات حوزه درمان در شهرستان مطرح شد و ما پیشنهاد دادیم که در این شهرستان یک کلینیک شبانه روزی دایر شود و در آن متخصصین قلب نیز به عنوان یک ضرورت به بیماران ارائه خدمت نمایند.

 

فرامرز اکبری افزود: در پیگیری های قبلی که به منظور تجهیز بیمارستان الزهرا(س) با معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه داشتیم ضرورت تجهیز بیمارستان به متخصص قلب و افزودن این تخصص که اکنون در چارت تخصصی بیمارستان نیست مورد تاکید قرار گرفت.

 

 

وی یاد آور شد: نظر به قول مساعد این عزیزان  و مساعدتهای انجام شده بخشی از این امکانات فراهم و مابقی تجهیزات  مورد نیاز توسط دانشکده علوم پزشکی در حال تامین است.

 

فرماندار گیلانغرب گفت: قرار شده است به محض تامین اعتبار  مورد نیاز، برای ارتقاء این بخش و دیگر بخشهای ضروری از طریق رئیس دانشکده علوم پزشکی  و عنایت های استاندار، این مهم تحقق یابد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد